آبی‌ها بر سر دوراهی؛ بایدن به آخر خط رسید؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایران محیط زیست: مناظره 27 ژوئن ترامپ و بایدن نشان داد که رئیس جمهور کنونی آمریکا برای حزب دموکرات گزینه پرمخاطره ای است و تنها می تواند محبوبیت ترامپ را افزایش دهد.

به گزارش مجله اکونومیست، جو بایدن 81 ساله که در پایان دوره دوم ریاست جمهوری خود 86 ساله می شود، به شیوه ای نامفهوم با من و با من صحبت می کرد و برای بیان کامل حملات خود علیه ترامپ تلاش می کرد. اما این فقط نشان داد که تردیدها در مورد توانایی ذهنی او کاملاً درست است. ترامپ که همیشه خودش بوده، منسجم‌تر و شفاف‌تر از بایدن به نظر می‌رسد. تصمیم رئیس جمهور برای کاندیداتوری مجدد به جای کناره گیری به نفع چهره ای جوان تر، اکنون به عنوان تهدیدی برای همان دموکراسی تلقی می شود که مدام ادعا می کند از آن محافظت خواهد کرد.

ماموریت بایدن به پایان رسید!

صرف استناد به زمزمه‌های بی‌معنای بایدن، عدالت داستان را برآورده نمی‌کند، اما تصویری از فاجعه‌ای که رخ داده است را ارائه می‌دهد. کافی است به اولین جمله او در ابتدای مناظره نگاهی بیندازیم. نشانگر وضعیت بد رئیس جمهور است: “با اطمینان از اینکه ما همچنان به تقویت سیستم مراقبت های بهداشتی خود ادامه می دهیم، می توانیم اطمینان حاصل کنیم که برای کارهایی که با این کار انجام دادید به همه پول می دهیم … کووید … اوه کووید … با عرض پوزش، مجبور شدیم با کسانی که مجبور بودیم برخورد کنیم… ببینید، اگر بالاخره بیمه دولتی را شکست دادیم…». قبل از اینکه بتوان فحاشی بیشتری را مطرح کرد، مجری مناظره صحبت بایدن را قطع کرد، تنها یکی از چندین باری که مجری برنامه سر راه رئیس جمهور قرار گرفت.

بایدن علیرغم نزدیک به یک هفته آموزش با مشاورانش، نتوانسته است نظر خود را در مورد مسائلی که در حیطه قدرت او قرار دارد، مانند حقوق سقط جنین بیان کند. آنچه از دهان او بیرون آمد این بود: “من از قانون رو در مقابل وید حمایت می کنم که سه دوره را در بر می گرفت. دوره اول بین زن و پزشک است، دوره دوم بین پزشک و یک مورد افراطی است. سوال سوم نیز بین دکتر و، ببخشید، زن و دولت است. سوال مستقیم مجری برنامه از بایدن در مورد آمادگی روانی او برای ریاست جمهوری، سوالی که باید برای آن آماده می شد، به سرعت پاسخی ولرم دریافت کرد. به بحث در مورد تراشه های کامپیوتری و کره جنوبی کشیده شد.

بد و بدتر

عملکرد ضعیف بایدن به این معنا نیست که ترامپ مانند یک رئیس جمهور بیرون رفت. او آشکارا به دروغ گفت: او قول قبول نتایج انتخابات نوامبر را نداد و در واقع تهدیدی برای تکرار حادثه 6 ژانویه 2021 است که عده ای از هوادارانش وارد ساختمان کنگره شدند و تلاش کردند تا تایید انتخابات را متوقف کنند. . . او حتی نانسی پلوسی، رئیس دموکرات آن زمان مجلس نمایندگان را در 6 ژانویه مقصر دانست. بی ادب و بی ادب بود. او حتی تا آنجا پیش رفت که گفت: “من هرگز با یک ستاره فیلم های پورن رابطه برقرار نمی کنم” و سپس رقیب خود را به نامزدی پکن و گرفتن پول از چین متهم کرد.

در مورد مسائل سیاسی جدی که رئیس جمهور بعدی با آن مواجه است، ترامپ طفره رفته است. پاسخ او به سؤالات مربوط به جنگ در اوکراین و غزه یکسان بود. اگر رئیس جمهور بود این درگیری ها به خاطر شخصیت او پیش نمی آمد. زمانی که ترامپ در مورد سیاست زیست محیطی خود تحت فشار قرار گرفت، گفت: “من یک آب و هوای کاملاً پاک می خواهم و در زمان من به آن رسیدیم. ما اکسیژن داشتیم و بهترین عملکرد دولت ما بود.” دانش آموزان دبیرستانی می توانند پاسخ های جدی تری به این سوال بدهند! اما ترامپ دست کم پرانرژی تر از رئیس جمهور به نظر می رسید.

جالب اینجاست که قبل از مناظره، ترامپ با سخنان بی اساس سعی کرد انتظارات از بایدن را بالا ببرد و گفت که رئیس جمهور برای پوشاندن ضعف جسمی و روحی خود از استروئید استفاده می کند. یکی از متحدان ترامپ در کنگره حتی نامه ای ارسال کرد و از بایدن خواست که آزمایش مواد مخدر بدهد. اما هیچ یک از این حملات پیشگیرانه ضروری نبود.

اما همه اینها آشفتگی ترامپ بوده است که همیشه شاهد آن بوده ایم. برای رای دهندگان آمریکایی که در طول مناظره آسیب دیدند، و میلیون ها نفری که بعداً بخش هایی از آن را تماشا خواهند کرد، متمایزترین ویژگی بین این دو، عملکرد ضعیف بایدن است. نه تنها از مناظره های قبلی، مانند مناظره های 2020، بلکه حتی از صحبت های رئیس جمهور در چند ماه پیش، این نمایش یک بازگشت به عقب است.

شب سخت و دوراهی پیش روی دموکرات ها

حتی قبل از پایان مناظره، نخبگان دموکرات شروع به وحشت کردند. با توجه به روند فعلی، بایدن گزینه مناسبی برای پیروزی در انتخابات نیست. او در ایالت های نوسانی که برای برنده شدن نیاز دارد، محبوبیت ندارد. مناظره ها معمولاً تأثیر زیادی بر افکار عمومی ندارند زیرا رأی دهندگان آمریکایی به شدت دوقطبی هستند و به طور کلی متقاعد کردن آنها دشوار است، اما چنین عملکرد ضعیفی می تواند به محبوبیت بایدن در نظرسنجی ها آسیب جدی وارد کند. بلافاصله پس از این مناظره، بازار شرط بندی انتخابات ریاست جمهوری کاهش قابل توجهی در احتمال اینکه بایدن واقعاً نامزد حزب باشد، مشاهده کرد.

اگر رئیس‌جمهور از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری می‌کرد، این اتفاق تکان‌دهنده‌ای بود، شاید تکان‌دهنده‌تر از تصمیم لیندون جانسون برای کناره‌گیری از رقابت‌های ریاست‌جمهوری در سال 1968. بایدن ایده تبدیل شدن به پل یک دوره‌ای برای نسل جدید را مطرح کرد. دموکرات‌ها، اما مقاومت در برابر جذابیت دوره دوم غیرممکن بود، و او نتوانست هیچ‌کس در حزب نتوانست او را متقاعد کند که برای دیگران جا باز کند. حالا دیر انجام دادن باعث هرج و مرج می شود.

در ماه اوت، بایدن تقریباً تمام نمایندگان مورد نیاز برای تضمین نامزدی حزب را به دست آورد. این بدان معناست که برای جایگزینی بایدن خیلی دیر شده است. بر اساس قوانین کنوانسیون دمکراتیک، این نمایندگان سپس از جمعیت آزاد می شوند و به هر کسی که می خواهند رای می دهند. در واقع، نامزد بعدی دموکرات ها به جای روند معمول رای گیری در میان نمایندگان حزب، توسط بزرگان حزب انتخاب می شود. تاکنون، بایدن و متحدانش صدها میلیون دلار برای کمپین خود جمع آوری کرده اند و بیشتر آن را صرف تبلیغات تلویزیونی از قبل رزرو شده کرده اند.

حذف او از نامزدی حزب گامی افراطی خواهد بود که حزب را عمیقاً از هم جدا کرده و آن را در آستانه رقابت با دونالد ترامپ تضعیف خواهد کرد. با این حال، دموکرات‌ها ممکن است احساس کنند پس از اجرای یک مناظره ضعیف، چاره‌ای جز فرصتی ندارند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *