آخرین وضعیت راه‌اندازی سایت‌های ۵G در ایران

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

گزارش آماری سه ماهه جدید رگولاتوری نشان می دهد که رقابت موبایل اول و ایرانسل برای سهم بازار 5G شدید است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، آخرین گزارش ادواری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات (مربوط به سه ماهه اول سال 1392) از وضعیت توسعه ارتباطات سیار نشان می دهد که دو اپراتور اصلی تلفن همراه در کشور در حال حاضر یعنی «الحمرا». First” و “Erancell” در رقابت شدیدی برای کنترل در بازار ارتباطات نسل پنجم (5G) هستند

ایرانسل با 964 سایت فیزیکی 5G فعال و ایرانسل با 905 سایت 5G فعال، در حال حاضر در مجموع 1869 سایت 5G را در کشور راه اندازی کرده است.

بر اساس همین گزارش، «سهم بازار مشترکان فعال» این دو اپراتور 53 درصد و ایرانسل 43 درصد است که نشان از تسلط این دو اپراتور در فضای مخابراتی کشور دارد.

از سوی دیگر، سهم بازار مشترکان پهن باند همراه در کشور برای همراه اول و ایرانسل به ترتیب 53 درصد و 43 درصد است.

با این حال، برای تشریح روند توسعه و راه اندازی سایت های 5G، باید این گزارش (آمار تنظیم مقررات فصلی شماره 49) را با گزارش فصلی منتهی به پایان سال 1402 (فصلنامه شماره 48) مقایسه کنیم.

برابری این شاخص در دو بازه زمانی متوالی (سه ماه متوالی) حکایت از شتاب بیشتر اولین شرکت نسبت به ایرانسل در توسعه فناوری ارتباطات نسل پنجم دارد. شرکت اول با رشد 68.23 درصدی توانست در بهار 1403 در جایگاه اول رقابتی قرار گیرد و ایرانسل به رشد 22.29 درصدی دست یافت.

از نظر مقایسه درصدی، وضعیت توسعه اپراتور تلفن همراه اول (حماری آل) سه برابر بهتر یا به عبارتی سریعتر از اپراتور دوم تلفن همراه (ارانسل) بود.

انتشار آمار دیجیتالی از میزان توسعه بخش‌های مختلف حوزه ارتباطات سیار در درجه اول بازار رقابتی اپراتورهای آن را تحریک می‌کند که خروجی آن تنها به نفع کاربران مخابراتی کشور خواهد بود و تنها در همین شاخص منجر به توسعه سریع‌تر می‌شود. نسل پنجم فناوری ارتباطات (5G) در کشور همتراز با کشورهای توسعه یافته است.

جدای از این واقعیت که «رقابت» خود می تواند منجر به خدمات بهتر، هزینه های کمتر و افزایش نوآوری در صنعت تلفن همراه شود. اهمیت و ارزش رقابت در توسعه سایت‌های 5G منجر به «افزایش پوشش و دسترسی»، «تسریع نوآوری و فناوری»، «جذب سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی»، «افزایش رضایت مشتری» و «رقابت سالم و بهبود خدمات» می‌شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *