آذری‌جهرمی: ممنوعیت واردات آیفون در دولت چهاردهم بازنگری می‌شود اما تصمیم با وزارت صمت است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

دیجیاتو: محمدجواد آذری جهرمی وزیر اسبق ارتباطات در گفت و گوی زنده در شبکه ایکس (توئیتر سابق) از بررسی مجدد ممنوعیت واردات آیفون های پیشرفته در دولت چهاردهم خبر داد. او البته توضیح داد که نمی تواند مطمئن باشد که این ممنوعیت برداشته خواهد شد. زیرا تصمیم گیری در این زمینه با وزارت حریم خصوصی است.

آذری جهرمی گفت: در دوران وزارتش فشارهایی برای ممنوعیت واردات این گوشی‌ها وجود داشت، اما دولت با پیام‌ها و توجیه‌ها اجازه این کار را نداد.

وی دلایل این محدودیت را مبادله ارز به نفع درصد کمی از مردم، حجم بالای تخصیص ارز برای واردات تلفن همراه و تقابل اقتصادی با آمریکا برشمرد.

وزیر اسبق ارتباطات تصریح کرد: نمی‌گویم این نگرانی‌ها اشتباه است و باید پاسخ داده شود، اما اعمال محدودیت مشکلی را حل نکرد.

آذری جهرمی گفت: اکثر دوستانی که آیفون 14 و 15 دارند کد وارد کرده اند و در نهایت با اینترنت 3G از آن استفاده کرده اند از بازار غیررسمی وارد می کنند.»

وی بالا بودن نرخ ارز برای واردات این گوشی ها را ناشی از شفافیت بازار پس از اجرای طرح رجیستری دانست و تصریح کرد: اگر کل واردات به کشور رسمی شود و قاچاق صورت نگیرد، مطمئن باشید. که ارز واردات گوشی هم عدد بالایی نیست.»

وزیر اسبق ارتباطات ادامه داد: با اجرای طرح رجیستری، شفاف سازی و ارز کمتر نمی توان بازار تلفن همراه را مجازات کرد.

وی درباره استدلال موافقان ممنوعیت واردات مبنی بر آمریکایی بودن و لوکس بودن این کالاها گفت: آیا قطعات آمریکایی در لپ تاپ ها و سرورها وجود ندارد؟ اکوسیستم توسعه که نرم افزار می نویسد کاملاً از کار افتاده است.”

آذریجهرمی درباره عواقب این ممنوعیت یادآور شد: این موضوع دغدغه شما را برطرف نمی کند، بلکه پروژه ثبت نام را بر علیه خود می کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *