آمار تصادفات زائران اربعین تا صبح – / ثبت ۹ تصادف فوتی با ۱۵ نفر کشته و ۵۸ تصادف جرحی با ۱۱۷ نفر مجروح

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: رئیس پلیس راهور فراجا آخرین آمار و جزئیات تردد زائران اربعین حسینی را تشریح کرد.

سردار سید تیمور الحسینی با بیان اینکه از ابتدای سفرهای اربعین تاکنون سه میلیون و 458 هزار نفر برای زیارت عتبات عالیات ثبت نام کرده اند، گفت: از این تعداد دو میلیون و 101 هزار نفر به عتبات عالیات بازگشته اند. و حدود یک میلیون و 357 هزار نفر هنوز در عراق حضور دارند و باید تا پایان صفر به کشور بازگردند. این بدان معناست که 39 درصد از زائران همچنان در عراق هستند و حدود 61 درصد از زائران تا صبح – به کشور بازگشته اند.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود از عصر – موج بازگشت آنها تشدید شود، افزود: بر اساس آمار روزانه حدود 200 هزار نفر به کشور باز می گردند و پیش بینی می شود از عصر جمعه و در طول ساعت 24 به 30 هزار نفر افزایش یابد. روز سوم و پنجم شهریور ماه، از – شاهد عبور و مرور تردد زائران نخواهیم بود.

رئیس پلیس راخور فراجه ادامه داد: آمارها حاکی از خروج 3 میلیون و 137 هزار و 455 زائر از مرزهای زمینی است که از این تعداد یک میلیون و 950 هزار نفر به کشور بازگشتند و یک میلیون و 177 هزار و 455 نفر معادل حدود 38 درصد در عراق باقی مانده اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان فرج به آمار تردد خودروها اشاره کرد و گفت: با افزایش 14 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 47 میلیون دستگاه خودرو در محورهای منتهی به مرز تردد کردند. بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه مربوط به مرز مهران بوده که با 36 درصد افزایش همراه بوده است.

حسینی همچنین از افزایش حجم تردد در مرزهای مهران، شلمچه، خسروی، جزابه، آهای، بیشماق و تمرشین خبر داد و افزود: متاسفانه 2243 دستگاه اتوبوس دارای نقص فنی شناسایی و از ادامه مسیر جلوگیری شد. 1589 راننده اتوبوس پرخطر نیز شناسایی و از رانندگی منع شدند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به آمار تصادفات اشاره کرد و گفت: متأسفانه علیرغم کاهش شش درصدی نسبت به سال گذشته، 9 فقره تصادف فوتی رخ داد که 15 نفر کشته، 58 تصادف جرحی و 117 مجروح شدند. با توجه به تراکم زیاد ترافیک، پلیس راهنمایی و رانندگی بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به ویژه پرهیز از سرعت غیرمجاز و خواب آلودگی تاکید می کند. البته این آمار شامل آمار تصادفات اتوبوس های زائران خارجی نمی شود.

الحسینی با بیان اینکه افزایش ورود زائران به کشور از 50 درصد گذشت، افزود: 141 هزار و 251 گزارش وضعیت اتوبوس صادر شد که سهم مرز مهران از این تعداد 65 درصد بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی الفرجا با اشاره به خستگی ناشی از این مسیر طولانی از رانندگان خواست در طول مسیر استراحت کافی داشته و از رانندگی در اواخر شب خودداری کنند.

وی همچنین تاکید کرد: پلیس راه به مدت 48 ساعت بعد از اربعین برای کنترل نظم و امنیت ترافیکی در محورهای مواصلاتی حضور خواهد داشت.

وی خواب کافی و پرهیز از رانندگی در هنگام خستگی را مهم دانست و افزود: خواب آلودگی یکی از عوامل اصلی تصادفات است. رانندگان محترم باید توجه داشته باشند که خطر رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی کمتر از رانندگی در حالت مستی نیست. لذا از کلیه رانندگان تقاضا می شود با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و استراحت کافی در طول مسیر به سلامت به مقصد برسند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی الفرجه به ساعات اوج ترافیک اشاره کرد و گفت: از ساعت 4 تا 9 صبح تا 17 تا 21 حجم تردد وسایل نقلیه سه برابر افزایش می یابد. بیش از 2600 خودروی پارک شده در محل اشتباه نیز به پارکینگ منتقل شدند.

الحسینی تاکید کرد: پلیس راهور با تمام توان در حال خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است و تمهیدات لازم برای تامین امنیت و تسهیل در تردد زائران اندیشیده شده است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *