آنچه تاکنون از حادثه لاهیجان می‌دانیم / فوت یک متهم در «تحت‌نظرگاه» پلیس / «تحت‌نظرگاه» چه مکانی است و مدت و شرایط نگهداری متهم در آن چگونه است؟ / بازداشت ۵ نفر از کارکنان نیروی انتظامی / دستور ویژه پزشکیان و اعزام هیات وزارت کشور به لاهیجان / پلیس: تمامی متهمان تحت بازجویی هستند؛ از خطا‌های این‌چنین چشم پوشی نمی‌کنیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در هفتمین روز از شهریورماه امسال، دادستان عمومی و انقلاب لاهیجان از دستگیری پنج نفر از نیروهای انتظامی در جریان پرونده قتل یک مظنون در فرماندهی انتظامی این شهرستان خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، بازداشتگاه محلی است که متهمان بنا به دستور مقام قضایی و یا در صورت ارتکاب جرایم مشهود بر اساس قانون با گزارش کتبی ضابطان و ذیصلاح قانونی بازداشت می شوند. مقامات این تا زمانی است که حداکثر برای مدت 24 ساعت به مرجع قضایی تحویل داده شوند.

داستان اصلی چیست؟

بر اساس اخبار رسیده، چندی پیش یکی از شهروندان شهرستان لاهیجان در استان گیلان پس از دستگیری جان خود را از دست داد.

بر اساس اخبار منتشر شده در پایگاه خبری پلیس نیروی انتظامی، این حادثه در کلانتری روستای «ناصرگده» شهرستان لاهیجان (گیلان) رخ داد.

دستور دادستان

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لاهیجان روز چهارشنبه با اشاره به فوت یک متهم به فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان گفت: بلافاصله پس از این حادثه مقامات قضایی شهرستان در محل حادثه حضور یافتند. و به طور جدی این موضوع را بررسی کنید.

به گزارش خبرگزاری قضایی، ابراهیم الانصاری با اشاره به تعیین بازپرس خصوصی برای این پرونده گفت: در این رابطه دستور بازداشت موقت پنج مامور پلیس صادر شد.

وی ادامه داد: این پرونده در کمیته پیگیری حوادث ناحیه گیلان با حضور مسئولان قضایی در فرمانداری مطرح و مورد بررسی و رصد قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لاهیجان خاطرنشان کرد: سازمان حقوق شهروندی استان گیلان عازم لاهیجان شده است و تحقیقات و تحقیقات دقیق قضایی همچنان ادامه دارد.

متهمان به زندان منتقل و برای آنها قرار بازداشت موقت صادر شد
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لاهیجان – از انجام اقدامات قضایی برای تعیین علت مرگ متهم در زندان لاهیجان خبر داد.

ابراهیم انصاری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لاهیجان با اشاره به فوت متهم در کلانتری لاهیجان گفت: با انجام اقدامات قضایی، پیگیری های لازم از سوی پزشکی قانونی برای تعیین علت مرگ انجام شد.

وی بیان کرد: با تضییع حقوق شهروندان، پیگیری های لازم توسط ماموران ذیربط انجام و متهمان پرونده به زندان منتقل و قرار بازداشت موقت برای آنان صادر شد.

پزشکیان دستور می دهند

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت اعلام کرد: در پی کشته شدن یک مظنون به فرماندهی نیروی انتظامی لاهیجان، رئیس جمهوری به وزیر کشور دستور داد تا هیئتی را برای بررسی دقیق موضوع به این شهرستان اعزام کند.

الیاس حضرتی گفت: در پی وقوع حادثه دلخراش در لاهیجان، رئیس جمهور به وزیر کشور دستور داد تا کمیته ای تشکیل و به لاهیجان اعزام شود تا تمامی جوانب حادثه را بررسی و گزارش و نتایج بررسی ها را به شورای عالی شهر اعلام کند. وزرا در اسرع وقت

هیئت ویژه وزارت کشور عازم لاهیجان شد

پس از دستور رئیس جمهور برای بررسی تمامی ابعاد حادثه لاهیجان، اسکندر مومنی وزیر کشور تیم تحقیق و تفحص ویژه ای را تعیین و برای بررسی کامل و همه جانبه به محل اعزام کرد.

نتیجه بررسی های انجام شده توسط این کمیته طی گزارشی به رئیس جمهور و مردم ارائه می شود.

به پلیس اطلاع دهید
مرکز اطلاع رسانی پلیس دستور ویژه فرمانده انتظامی کشور در خصوص رسیدگی به مرگ یک متهم در شهرستان لاهیجان را اعلام کرد.

در بیانیه پلیس که – پنجشنبه منتشر شد، آمده است: بر اثر این حادثه یک مرد در کلانتری روستای نصیرگاده شهرستان لاهیجان جان باخت. سردار احمدرضا رادان فرمانده انتظامی کشور دستور ویژه رسیدگی به این موضوع را صادر کرد.

بر اساس این دستور و در یک فوریت اکیپ تخصصی بازرسی کل شهرستان فرکا از 72 ساعت گذشته در محل حادثه مستقر شدند و با دستور اکید سردار رادان، تمامی متهمان این سانحه رانندگی شدند. تحت نظارت نظری قرار گرفته است. بازجویی و تحقیق.

در پایان این اطلاعیه آمده است که پلیس از این گونه اشتباهات غافل نخواهد شد و با متخلفان احتمالی برخورد خواهد کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *