آپدیت ۱۱ سالگی تلگرام منتشر شد؛ سوپر کانال و کانال‌های اشتراکی برای کسب درآمد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

– 14 آگوست، یازدهمین سالگرد تولد تلگرام است. از آگوست 2013، این شرکت می‌گوید که صدها ویژگی جدید را ارائه کرده و به نزدیک به 1 میلیارد کاربر بدون بودجه بازاریابی رسیده است. این پیام رسان محبوب اکنون آپدیت جدیدی منتشر کرده است که عمدتاً برای صاحبان کانال ها و تولیدکنندگان محتوا مفید خواهد بود.

طبق اطلاعیه تلگرام، آپدیت جدید این برنامه پیام رسان به دو ویژگی تعامل ستاره و اشتراک ستاره مجهز شده است که از طریق آن کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوا و صاحبان کانال ها آسان تر می شود. کاربران اکنون می توانند از کانال ها و تولیدکنندگان محتوای مورد علاقه خود مستقیماً از طریق ویژگی جدید Star Reactions پشتیبانی کنند.

تلگرام می‌گوید از این پرداخت‌ها هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند و 100 درصد امتیازها به صاحبان کانال تعلق می‌گیرد که می‌توانند ستاره‌ها را به ارز دیجیتال TonCoin تبدیل کنند.

ویژگی های جدید آپدیت یازدهمین سالگرد تلگرام

برای فعال کردن تعاملات ستاره در پست‌های خود، صاحبان کانال باید به بخش تنظیمات و تعاملات کانال رفته و تعاملات پولی را فعال کنند. در هر پست، میزان امتیاز به اعضای کانال نمایش داده می شود، با علم به اینکه مدیر کانال می تواند این گزینه را خاموش کند تا در صورت تمایل به حفظ حریم خصوصی، میزان امتیاز عمومی نباشد.

یکی دیگر از ویژگی های تلگرام اشتراک کانال یا اشتراک ستاره است. تولیدکنندگان محتوا اکنون می توانند لینک های دعوت ویژه ای ایجاد کنند که امکان عضویت در کانال را در ازای اشتراک ماهانه ستاره های تلگرام فراهم می کند. برای ایجاد یک لینک پولی، به تنظیمات کانال، قسمت نوع کانال بروید، یک لینک جدید در قسمت مدیریت پیوندهای دعوت ایجاد کنید و گزینه نیاز به هزینه ماهانه را فعال کنید.

همچنین ربات‌های ادمین می‌توانند مطالبی مانند ویدیو و عکس را برای اعضای خود ارسال کنند، اما برای دیدن این محتوا کاربران باید مبلغ مشخصی ستاره تلگرام بپردازند. به گفته تلگرام، زمانی که صاحبان کانال می خواهند ستاره های خود را به تون کوین تبدیل کنند، تلگرام هیچ هزینه ای دریافت نمی کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید تلگرام این است که مدیران کانال‌ها می‌توانند در هر زمانی که بخواهند با کلیک بر روی عکس پروفایل خود در کادر پایین، پست‌هایی را از پروفایل خود یا اکانت کانال دیگر ارسال کنند. تلگرام این قابلیت را Super Channel می نامد و برای فعال سازی آن باید در تنظیمات کانال به قسمت administrators رفته و گزینه ضبط پیام را فعال کنید.

در نسخه جدید تلگرام در iOS، کاربران می‌توانند محتوا را با فرمت‌های مختلف مانند pdf، xls یا docx در تب‌های جداگانه در مرورگر تلگرام باز کنند تا بتوانند به راحتی بین فایل‌ها و مکالمات خود حرکت کنند.

این آپدیت در حال حاضر برای تمامی کاربران iOS در دسترس است. Google Play در حال حاضر روی نسخه اندروید کار می کند و بعداً در دسترس خواهد بود. اما کاربران اندروید می توانند آن را مستقیماً از وب سایت تلگرام دریافت کنند.

منبع: دیجیاتو

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *