آپدیت iOS 18.1 منتشر شد؛ هوش مصنوعی بالاخره به آیفون آمد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

سرانجام، به‌روزرسانی iOS 18.1 برای عموم منتشر شد و اکنون هوش مصنوعی اپل، Apple Intelligence، در دسترس دارندگان سری‌های آیفون 15 پرو، 15 پرو مکس و آیفون 16 است سیری پیشرفته هنوز وجود ندارد و ما باید منتظر آنها در به روز رسانی های آینده باشیم. در زیر به ویژگی های جدید و جالب آپدیت iOS 18.1 می پردازیم.

ویژگی های هوش مصنوعی جدید در آپدیت iOS 18.1 برای آیفون

یکی از ویژگی‌های مفید Apple Intelligence در به‌روزرسانی جدید، ابزار Type است که به شما امکان می‌دهد متون را تصحیح یا لهجه آنها را تغییر دهید. این ویژگی در هر جایی که بتوان متن را تایپ کرد در دسترس است. می‌توانید از این عملکرد در همه برنامه‌های اپل مانند سافاری، یادداشت‌ها، ایمیل، پیام‌ها و اکثر برنامه‌های شخص ثالث استفاده کنید. همچنین با استفاده از ابزار تایپ می توانید قالب متن را تغییر دهید یا در جدول قرار دهید.

یکی دیگر از کاربردهای پرکاربرد هوش مصنوعی اپل در قسمت نوتیفیکیشن ها است. Apple Intelligence به طور خودکار خلاصه ای از محتوای پیام را در اعلان به شما نشان می دهد و دیگر فقط قسمت های اولیه پیام را نخواهید خواند.

همچنین با آپدیت آیفون خود به iOS 18.1 قابلیت جذاب Image Clean Up در اختیار شما قرار می گیرد. این ویژگی به شما امکان می دهد اشیاء موجود در تصویر را حذف کنید. برای استفاده از آن، به سادگی یک تصویر را باز کنید، روی گزینه Edit کلیک کنید و ابزار Cleanup را در نوار پایین انتخاب کنید.

یکی دیگر از کاربردهای Apple Intelligence در اپلیکیشن Gallery این است که می توانید صحنه ای از عکس یا ویدیو را در نوار جستجو توصیف کنید و هوش مصنوعی آن را برای شما پیدا خواهد کرد. همچنین با استفاده از قابلیت Photo Memories می‌توانید با تایپ جمله‌ای مانند «عکس‌هایی که با سگم هستم»، تمام مطالب مرتبط را جمع‌آوری کنید و با انتخاب موسیقی، ویدیویی به یاد ماندنی از آن‌ها بسازید.

یکی از تغییرات به ظاهر کوچک اما مفید در Apple Intelligence، پاسخ های پیشنهادی هنگام تایپ پیامی است که در بالای صفحه کلید ظاهر می شود. با کلیک بر روی پاسخ آماده، متن در فیلد ظاهر می شود و می توانید قبل از ارسال آن را تغییر داده یا ویرایش کنید.

در قسمت Focus گزینه جدیدی به نام Reduce Interruptions اضافه شده است. با انتخاب آن، دیگر نیازی به تنظیم دستی افرادی که در لیست سیاه شما هستند یا پیام های چه کسانی برای شما ظاهر می شوند را ندارید. به عبارت دیگر، شما یک ویژگی Do Not Disturb هوشمند خواهید داشت.

همچنین، Siri UI در آپدیت iOS 18.1 تغییر کرده است، اما هنوز نمی توانید به چت بات ChatGPT دسترسی پیدا کنید و باید تا iOS 18.2 صبر کنید. به طور کلی، Image Playground، Genmoji، Smarter Siri و Visual Intelligence (برای سری آیفون 16) در iOS 18.2 منتشر خواهند شد.

ویژگی های جدید AirPods Pro و Apple Watch

اگر ایرپاد پرو ۲ دارید، با آپدیت جدید اپل، می توانید از این ایرپاد به عنوان سمعک پیشرفته استفاده کنید. با تنظیم این ویژگی، ابتدا یک تست ادیومتری معتبر با کمک آیفون انجام می شود. این به AirPods اجازه می دهد تا صداهای خاص مورد نیاز کاربر را تقویت کند.

به گفته دکتر Sumbul Desai، مدیر Apple Health، هنگام گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم و برقراری تماس تلفنی، بدون نیاز به تغییر دستی هیچ تنظیماتی، نمایه شنوایی شما به طور خودکار بر روی تمام دستگاه های شما اعمال می شود.

طبق آزمایشات اولیه، این ویژگی در موارد کم شنوایی خفیف تا متوسط ​​به خوبی کار می کند، اما افرادی که کم شنوایی شدید دارند باید به استفاده از سمعک های سنتی ادامه دهند.

همچنین اگر اپل واچ سری 9، سری 10 یا اپل واچ اولترا 2 دارید، با آپدیت جدید، ساعت شما می تواند اطلاعاتی درباره آپنه خواب احتمالی جمع آوری کند. البته برای تشخیص آپنه خواب، خواب شما باید 10 شب ارزیابی شود. پس از آن، داده ها هر 30 روز تجزیه و تحلیل می شوند. همچنین پس از دریافت به‌روزرسانی، باید این ویژگی را در برنامه Apple Health فعال کنید.

سایر ویژگی های آپدیت iOS 18.1

یکی از تغییرات جزئی در iOS 18.1 مربوط به بخش Control Center است. با آپدیت اصلی iOS 18، کاربران آیفون توانستند Control Center را سفارشی کنند و موقعیت آیکون ها را تغییر دهند. حال اگر می‌خواهید مرکز کنترل خود را ریست کنید، کافی است به قسمت Control Center در تنظیمات بروید و روی گزینه Reset New Control Center ضربه بزنید.

اکنون می توانید یک تماس تلفنی یا تماس صوتی FaceTime را نیز ضبط کنید. برای این کار باید هنگام برقراری تماس روی دکمه ضبط در بالا سمت چپ کلیک کنید. با کلیک بر روی این گزینه به شما و طرف مقابل گفته می شود: «این تماس ضبط می شود» و سپس یک سیگنال صوتی را می شنوید. ضبط تماس در بخش ضبط تماس یادداشت ها موجود است. اگر Apple Intelligence را فعال کرده باشید، متن مکالمه را نیز خواهید دید.

در آیفون 16، دکمه کنترل دوربین اکنون به شما امکان می دهد با یک ضربه بین دوربین های جلو و عقب جابجا شوید.

با به‌روزرسانی جدید، می‌توانید آهنگ‌هایی را که در Apple Music گوش می‌دهید در TikTok به اشتراک بگذارید. برای این کار باید انگشت خود را روی یک آهنگ، لیست پخش یا آلبوم قرار دهید و روی گزینه Share ضربه بزنید. سپس TikTok را انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که آیا می خواهید آن را به عنوان یک ویدیو، عکس یا پیام به اشتراک بگذارید.

منبع: دیجیاتو

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *