آیا ممکن است ترامپ رای بیشتری بیاورد اما در آرای الکترال شکست بخورد؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نیویورک تایمز نوشت: کامالا هریس و دونالد ترامپ در آخرین نظرسنجی ملی که روز جمعه توسط نیویورک تایمز با همکاری کالج سینا انجام شد، با 48 درصد آرا برابری کردند.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مقاله آمده است: با احتساب نامزدهای احزاب کوچک، آقای ترامپ با یک درصد پیشتاز است.

نیازی به گفتن نیست که این یک رقابت بسیار نزدیک را نشان می دهد. این تنها نظرسنجی نیست که این را نشان می دهد. طی یک هفته گذشته یا بیشتر، چندین نظرسنجی معتبر نشان داده اند که رقابت مساوی یا حتی با پیشروی ترامپ است. به عنوان مثال، یک نظرسنجی وال استریت ژورنال نشان داد که ترامپ سه امتیاز پیش بود، در حالی که CNBC دو امتیاز پیش بود.

میانگین نظرسنجی نیویورک تایمز تا اواخر پنجشنبه، برتری خانم هریس را به یک امتیاز کاهش داده بود.

.

همه اینها احتمال چیزی را که افراد کمی در ابتدای این دوره به آن فکر می کردند افزایش می دهد: پیروزی ترامپ در آرای عمومی ملی.

دموکرات ها در هفت انتخابات از هشت انتخابات ریاست جمهوری گذشته، آرای مردمی ملی را به دست آورده اند. با این حال، بسیاری از این پیروزی های مردمی نزدیک بود. پیروزی جمهوری خواهان در بسیاری از موارد ممکن بود، و حتی اگر این اتفاق نمی افتاد، مطمئناً می توانست در شرایط کمی متفاوت اتفاق بیفتد.

اگر آقای ترامپ این بار رای مردم را به دست آورد، توضیح آن ساده خواهد بود. این نظرسنجی نشان می‌دهد که خانم هریس با موانع جدی مواجه است، موانعی که معمولاً منجر به شکست یک نامزد در انتخابات می‌شود:

تنها 28 درصد از رای دهندگان می گویند که کشور در مسیر درستی قرار دارد. هیچ حزبی نتوانسته است کاخ سفید را حفظ کند (یا آرای مردم را به دست آورد) با این که بخش کوچکی از رای دهندگان معتقدند همه چیز به خوبی پیش می رود.

رضایت از رئیس جمهور بایدن تنها 40 درصد است. هیچ حزبی نتوانسته است کاخ سفید را حفظ کند (یا رای مردم را به دست آورد) در حالی که محبوبیت رئیس جمهور اینقدر پایین است.

چالش های عمیق تری برای خانم هریس وجود دارد. این نظرسنجی می گوید که آقای ترامپ در مورد مهم ترین موضوع برای رای دهندگان، یعنی اقتصاد، دست بالا را دارد. به طور کلی، رای دهندگان بیشتری می گویند که در مورد هر موضوعی که برایشان مهم است به او اعتماد دارند.

البته خانم هریس به راحتی توانست رای ملی را از آن خود کند. ترامپ آسیب‌پذیری‌های زیادی دارد، از جمله مواردی که این هفته دوباره ظاهر شدند، مانند اظهارات جان کلی، رئیس سابق دفترش، مبنی بر اینکه او با تعریف فاشیست مطابقت دارد. اما به طور کلی، چندین چیز وجود دارد که تصور پیروزی ترامپ در رای مردم را آسان می کند.

آیا هریس همچنان می تواند در رای الکترال برنده شود؟

در سال 2016، هیلاری کلینتون با دو امتیاز رأی مردم را به دست آورد، اما به دلیل اینکه ترامپ در ایالت‌های طبقه کارگر اکثریت سفیدپوست در غرب میانه عملکرد خوبی داشت، با اختلاف کمی ریاست جمهوری را از دست داد.

چهار سال بعد، بایدن در رای الکترال پیروز شد، اما باخت او در ایالت های کلیدی در مقایسه با کل کشور، در واقع بیشتر از باخت خانم کلینتون در سال 2016 بود. او با 4.5 امتیاز در آرای ملی پیروز شد، اما در ایالت نوسان – ویسکانسین پیروز شد. – تنها با شش دهم امتیاز.

با در نظر گرفتن این تاریخچه، به نظر می رسد که اگر آرای ملی مساوی بود، آقای ترامپ پیروز می شد – چه رسد به اینکه در رای ملی پیروز شود. اما موضوع ممکن است آنطور که بسیاری فکر می کنند قطعی نباشد.

همانطور که بیش از یک سال است گزارش داده‌ایم، نشانه‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد پیشتازی آقای ترامپ در انتخابات در حال کاهش است.

این تا حدودی به دلیل ترکیب جمعیتی است، زیرا خانم هریس در میان رأی دهندگان سفیدپوست که سهم زیادی از آرا را در ایالت های شمالی کلیدی دارند، عملکرد نسبتاً خوبی دارد.

همچنین ممکن است نشان‌دهنده اتفاق عمیق‌تری در پی همه‌گیری باشد: حرکت فراگیر علیه علف‌های هرز، دولت به ایالت.

همه این رویدادها در ایالت های مختلف بسیار متفاوت احساس می شدند و به نظر می رسید که تأثیر غیرقابل انکاری بر نیم نقشه داشته اند.

در سال 2022، دموکرات ها در چندین ایالت کلیدی که دموکراسی و سقط جنین در خطر بود عملکرد خوبی داشتند، در حالی که جمهوری خواهان در ایالت های غیررقابتی مانند فلوریدا یا نیویورک عملکرد خوبی داشتند. نظرسنجی‌ها الگوی مشابهی را در این دوره نشان می‌دهند، خانم هریس در ایالت‌های مورد مناقشه باقی می‌ماند در حالی که ترامپ با دو رقمی در فلوریدا پیشتاز است.

در نتیجه، من به طور کامل احتمال پیروزی هریس در کالج الکترال را رد نمی کنم، حتی اگر آقای ترامپ آرای مردمی را با اختلاف کمی به دست آورد. من به هیچ وجه نمی گویم این احتمال وجود دارد. ممکن است طولانی باشد که از خانم هریس بخواهیم پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان را برنده شود و در عین حال زمین های زیادی را در جاهای دیگر کشور از دست بدهد. این می تواند یک چالش خاص در این ایالت ها باشد، جایی که نظرسنجی ها در چرخه های اخیر اشتباه کرده اند. همچنین این سوال را مطرح می‌کند که آیا جمعیت عرب آمریکایی و مسلمان میشیگان که از جنگ غزه خشمگین شده‌اند، ممکن است ترامپ را در این سناریو از لبه خارج کنند.

اما دست‌کم در نظرسنجی‌ها، تمام قطعات پازل برای پیروزی هریس در غرب میانه باقی می‌مانند، حتی در حالی که پیشتازی او در سطح ملی همچنان کاهش می‌یابد. واضح‌ترین چیزی که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد این است که خانم هریس همچنان با ترامپ در ایالت‌های نوسان شمالی نزدیک است.

توضیحات اساسی برای برتری جزئی ترامپ در رای انتخاباتی نیز به قوت خود باقی است. او هنوز اکثر یا تمام آرای خود را در میان رای دهندگان سیاهپوست و لاتین تبار که در ایالت های شمالی کمتر حضور دارند، به دست می آورد. او همچنان قوی‌ترین قدرت خود را در ایالت‌های غیررقابتی نشان می‌دهد که در آن‌ها جمهوری‌خواهان در میان دوره‌ای عملکرد بهتری داشتند، مانند نظرسنجی اخیر ما در فلوریدا، که او را با 13 امتیاز پیشتاز کرد.

همین الگو حتی در نظرسنجی‌های ملی که توسط تایمز و سینا انجام می‌شود نیز صادق است: در نظرسنجی‌های ملی ما، ترامپ در جاهایی که جمهوری‌خواهان در میان دوره‌ای عملکرد خوبی داشتند، به دستاوردهای بزرگی دست می‌یابد. او هیچ دستاوردی در جایی که جمهوری خواهان درگیر بودند، از جمله ایالت هایی مانند پنسیلوانیا، به دست نیاورد.

هیچ کدام از اینها پیروزی هریس را بدون پیروزی آشکار در آرای مردمی آسان یا محتمل نمی سازد. اما ما این را هم رد نمی کنیم.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *