ابتلای ۱۴۹ نفر در کشور به بیماری تب دنگی

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

صدا و سیما: رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت: ۱۴۹ نفر از اواخر اردیبهشت تا کنون در کشور به بیماری تب دنگی مبتلا شده اند.

شهنام عرشی گفت: از این 149 نفر، 11 نفر بومی کشور، 130 نفر از امارات، 6 نفر از پاکستان، یک نفر از عمان و یک نفر از بنین به این بیماری مبتلا شده اند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: استان‌های خوزستان، هرمزگان، سیستان بلوچستان، بوشهر، گیلان، مازندران و گلستان درگیر تب دنگی هستند.

وی ادامه داد: هر فردی ممکن است به دلیل گزش پشه آلوده به این بیماری مبتلا شود، اما افرادی مانند بیمارانی که بیماری های زمینه ای، سیستم ایمنی ضعیف و بیماران قلبی دارند حساسیت بیشتری دارند و باید بیشتر تحت مراقبت قرار گیرند. بدن درد و درد شدید استخوان که «تب شکستگی استخوان» نامیده می‌شود، از علائم تب دنگی است.

العرشی بیان کرد: اولین باری که به این بیماری مبتلا می شوید خفیف تر است اما در موارد ابتلا مجدد باعث بیماری کشنده تر و کشنده تری می شود. خطر مرگ ناشی از تب دنگی برای مبتلایان 1 درصد است، اما در صورت عفونت، درمان و مراقبت سریع از بیمار از پیشرفت بیماری جلوگیری می کند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به افرادی که به مناطق آندمیک دانگ سفر می‌کنند توصیه کرد. از مواد دافع پشه و اسپری های دارویی استفاده کنید، در مکان های آلوده قرار نگیرید و هنگام طلوع و غروب آفتاب که نیش پشه زیاد است خود را در هوای آزاد قرار ندهید. این پشه در مکان های مرطوب مخصوصاً در ظروف آب بیرون می آید و تکثیر می شود و مردم نیز باید سعی کنند محیط خود را از مکان هایی که پشه های Aedes در آنجا پرورش می دهند تمیز کنند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *