ابتلای ۱۸۹ نفر به تب دنگی / صید پشه آئدس در ۸ استان کشور

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: کارشناس بیماری های ناقل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه 189 نفر به تب دنگی مبتلا شده اند، گفت: پشه آئدس در هشت استان کشور صید شده است.

نبش فیروزه کارشناس بیماری های ناقل وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت بیماری تب دنگی در کشور گفت: بر اساس گزارش های سامانه مراقبت سندرمی فعلی کشور از ابتدای سال 1403 تا 21 شهریور بالغ بر 189 مورد مثبت بوده است. موارد دنگی تشخیص داده شده است.

وی افزود: از این تعداد 44 بیمار بدون سابقه سفر به خارج از کشور هستند که 11 مورد در شهرستان بندرلنگ استان هرمزگان و 33 مورد در شهرستان چابهار در استان سیستان و بلوچستان تشخیص داده شده است. آنها حامل های محلی محسوب می شوند.

وی ادامه داد: هم اکنون پشه آئدس در استان های هرمزگان، سیستان، بلوچستان، بوشهر، گیلان، مازندران، اردبیل، گلستان و آذربایجان شرقی کشف شده است.

تب دنگی یک بیماری ویروسی واگیردار است که از طریق نیش پشه آئدس به انسان منتقل می شود. هنگامی که پشه آئدس فردی را که به ویروس دنگی آلوده شده است نیش می زند، ویروس وارد بدن پشه می شود. سپس وقتی پشه آلوده فرد دیگری را نیش می زند و از خون تغذیه می کند، ویروس وارد جریان خون آن فرد شده و باعث بیماری می شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *