اتحادیه اروپا اعزام مربیان نظامی به اوکراین را توصیه نمی‌کند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورو نیوز: برخی گزارش ها نشان می دهد که مقامات اتحادیه اروپا در حال حاضر اعزام نیرو از کشورهای عضو برای آموزش نیروهای اوکراینی را توصیه نمی کنند.

هفته نامه آلمانی “والت ام زونتاگ” روز شنبه گزارشی منتشر کرد و در آن اعلام کرد که دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا اگرچه از توصیه به اعزام مربیان نظامی به اوکراین خودداری کرده است، اما از کشورهای عضو خواسته تا ماموریت آموزشی نظامی برنامه ریزی شده در این زمینه را اجرا کنند. به نیازهای کیف

ماموریت کمک نظامی اتحادیه اروپا برای حمایت از اوکراین، معروف به EUMAM، در نوامبر 2022 آغاز شد که طی آن حدود 60000 سرباز اوکراینی عمدتاً در لهستان و آلمان آموزش دیدند.

این ماموریت قرار است پس از پایان دوره فعلی که برای اواسط نوامبر برنامه ریزی شده است، برای دو سال دیگر تمدید شود.

هفته نامه آلمانی ولت آم زونتاگ در گزارشی با اشاره به بررسی این ماموریت توسط دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا به نقل از مقامات این سرویس نوشت: آموزش سربازان AFU (اوکراین) با همان تجهیزاتی ضروری است که می خواهند. بعداً در نبردی که آنها استفاده خواهند کرد، استفاده کنند.”

این گزارش می افزاید وزرای دفاع اتحادیه اروپا در هفته آینده درباره این موضوع گفتگو خواهند کرد.

بر اساس آنچه در این گزارش اعلام شد، با توجه به تمرکز هیئت دیپلماتیک اتحادیه اروپا بر آموزش سربازان اوکراینی در مورد سلاح هایی که قرار است در جریان نبرد مورد استفاده قرار گیرند، کمبود تجهیزات منطبق با نوع سلاح های باقی مانده از سلاح های قبلی دوران شوروی، که یکی از چالش های آموزش کنونی در اتحادیه اروپا است.

در ماه مه گذشته، کی‌یف از اتحادیه اروپا خواست تا آموزش‌هایی را در خاک اوکراین انجام دهد، اما کشورهای عضو در این مورد اختلاف نظر داشتند.

برخی از منتقدان هشدار می‌دهند که این اقدام می‌تواند بلوک را به جنگ بکشاند و همچنین با توجه به کمبود شدید سیستم‌های دفاع هوایی این کشور، تردیدهایی در مورد توانایی کی‌یف برای محافظت از سایت‌های آموزشی در برابر حملات روسیه وجود دارد.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا، درخواست کی یف مبنی بر اینکه برخی از مربیان ماموریت اتحادیه اروپا می توانند در مراکز آموزشی اوکراین «در کاملاً مخفیانه»، دور از میدان جنگ و احتمالاً در بخش غربی کشور مستقر شوند، ممکن است برآورده شود. کشور اگرچه هیچ توصیه ای برای ارسال آن وجود ندارد.

بر اساس این گزارش: به احتمال زیاد روسیه حضور نظامی اتحادیه اروپا در خاک اوکراین را یک اقدام تحریک آمیز تلقی می کند.

سرویس دیپلماسی اتحادیه اروپا افزود: این واقعیت که روسیه می‌تواند با قابلیت‌های بالستیک و پهپاد خود به هر نقطه در اوکراین برسد، بالاترین سطح تهدید را برای پرسنل نظامی اتحادیه اروپا مستقر می‌کند.

با توجه به ضرورت احتمال بالای تخلیه اضطراری نیروهای اتحادیه اروپا و تلاش های لجستیکی لازم برای اسکان حفاظت شده آنها و همچنین نیاز به مکان های آموزشی امن، این بررسی بر برخی اقدامات پیشگیرانه مانند مقابله با تهدیدات هوایی دوربرد تاکید می کند. دور از دسترس هستند.

در نتیجه این بررسی آمده است: «استقرار پرسنل و مربیان نظامی اتحادیه اروپا در خاک اوکراین در صورت فراهم شدن شرایط سیاسی و عملیاتی لازم امکان‌پذیر است»، اما برای ارزیابی کامل خطرات و مزایای چنین اقدامی به تحلیل‌های بیشتری نیاز است.

با این حال، بر اساس بررسی، توصیه می شود اتحادیه اروپا یک مرکز هماهنگی در کیف ایجاد کند و امکان آموزش در نزدیکی مرز اوکراین را بررسی کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *