اثر انگشت مغزی: مطالعه جدید مسیرهای منحصر به فردی را در مغز افراد نابینا نشان می‌دهد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

دیجیاتو: مطالعه ای توسط دانشمندان علوم اعصاب در دانشگاه جورج تاون نشان داد که بخشی از مغز که اطلاعات بصری را در افراد بینا دریافت و پردازش می کند، در افراد نابینا الگوی ارتباطی منحصر به فردی دارد. این الگو برای قشر بینایی اولیه منحصر به فرد است، درست مانند اثر انگشت.

این یافته‌ها پیامدهای عمیقی برای درک رشد مغز دارند و می‌توانند به هدایت استراتژی‌های توانبخشی شخصی و بازیابی بینایی کمک کنند.

ارتباطات مغزی منحصر به فرد افراد نابینا

دانشمندان دهه‌هاست که می‌دانند قشر بینایی افراد نابینا به محرک‌های بی‌شماری از جمله لمس، بو، مکان با صدا، بازیابی حافظه و پاسخ به زبان پاسخ می‌دهد. با این حال، فقدان یک رشته مشترک وظایف مرتبط که نواحی کلیدی قشر بینایی را فعال می کند، محققان را به بیراهه کشانده است.

یک مطالعه جدید به رهبری Linnea Amaral و Stream Amit توضیح قانع کننده ای ارائه می دهد: تفاوت در نحوه سازماندهی مغز هر فرد.

استریم آمیت، مدیر آزمایشگاه حسی- حرکتی دانشگاه جورج تاون می گوید: «ما این سطح از تنوع را در اتصالات عصبی قشر بینایی در بین افراد بینا نمی بینیم. اتصال قشر بینایی در آن نسبتاً پایدار است. اما الگوی ارتباطات مغزی در افرادی که نابینا به دنیا می آیند در طول زمان متغیرتر و پایدارتر است. به طوری که می توان یک فرد نابینا را از طریق الگوی اتصال مغزش شناسایی کرد.

این مطالعه شامل نمونه کوچکی از افراد نابینای مادرزادی بود که در طی یک دوره دو ساله تحت اسکن مکرر MRI قرار گرفتند. محققان از تکنیک های تصویربرداری عصبی برای تجزیه و تحلیل اتصالات عصبی در سراسر مغز استفاده کردند.

آمارال توضیح داد: «قشر بینایی افراد نابینا در طول زمان ثبات قابل توجهی در الگوهای اتصال خود نشان می دهد. مطالعه ما نشان داد که این الگوها بر اساس فعالیت‌های فردی تغییر معنی‌داری نداشتند. در عوض، الگوهای ارتباطی هر فرد منحصر به فرد بود و در طول دوره دو ساله مطالعه ثابت باقی ماند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *