اجرای بازی Counter-Strike ۲ با ذهن؛ تراشه مغزی ایلان ماسک بار دیگر خبرساز شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

Zoomit: دومین فردی که ایمپلنت Neuralink دریافت می کند اکنون می تواند Counter-Strike 2 را با استفاده از این رابط مغز و کامپیوتر بازی کند.

الکس که آسیب نخاعی دارد، ماه گذشته ایمپلنت Neuralink دریافت کرد و به سرعت با مزایای رابط مغز و کامپیوتر (BCI) که شامل استفاده از نرم‌افزار و بازی‌های طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) است، سازگار شد. همچنین انتظار می رود کنترل بازوی روباتیک و ویلچر استقلال بیشتری را برای الکس بهارمگان به ارمغان بیاورد.

در ویدیوی نورالینک، الکس را می بینیم که با هم تیمی هایش CS:GO بازی می کند و به راحتی حریفان خود را شکست می دهد. او قبل از دریافت ایمپلنت Neuralink خود، با استفاده از یک وسیله کمکی به نام Quadstick، بازی Counterstrike را انجام داد.

بازی های تیراندازی اول شخص سریع مانند CS:GO به حداقل دو جوی استیک نیاز دارند، یکی برای حرکت و دیگری برای تیراندازی. جوی استیک تکی Quadstick کاربر را مجبور می کند تا ورودی های خود را برای جابجایی بین حرکت و هدف تغییر دهد که جذابیت بازی را محدود می کند.

الکس در مورد چابکی جدید و مهارت کنترل بازی خود با BCI بسیار هیجان زده است. دومین بیمار که در مطالعه ایمپلنت Neuralink شرکت کرد، توضیح می‌دهد: «تنها قادر به نگاه کردن به اطراف و عدم نیاز به حرکت دادن Quadstick به چپ و راست، واقعاً سرگرم‌کننده است. من می توانم به کجا نگاه کنم، که عالی است!»

الکس علاوه بر لذت بازی با BCI از نرم افزار CAD نیز استفاده می کند. او یک تکنسین سابق خودرو است و از کار روی پروژه های فیزیکی لذت می برد. الکس همچنین یک پایه سفارشی برای شارژر Noralink خود چاپ سه بعدی کرد. Neuralink می گوید با تبدیل حرکات مورد نیاز به کلیک های مختلف ماوس (به عنوان مثال، چپ، راست، مرکز) بهره وری ایمپلنت را بهبود می بخشد.

در پست های وبلاگ Neuralink نحوه کاهش پدیده فرورفتگی نخ در تعامل انسان و BCI برای Alex ذکر شده است که بسیار جالب به نظر می رسد. این پدیده منجر به کاهش عملکرد BCI می شود خوشبختانه، دومین شرکت کننده در کارآزمایی، ایمپلنت BCI را با اقدامات پیشگیرانه دریافت کرد و دانشمندان ادعا می کنند که هیچ اثری از کاهش زنجیره در شرکت کننده دوم مشاهده نشده است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *