اختلالات، کیفیت نامناسب اینترنت و فیلترینگ ناکارآمد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

پزشکیان امروزی با چالش های زیادی در فضای اینترنت مواجه هستند که تا حد زیادی ناشی از رفتار دولت سیزدهم است. جامعه انتظار دارد که پزشکیان به سرعت فیلترهای پلتفرم های محبوب را حذف کنند و سایر زیرساخت های مربوط به سرعت اینترنت را بازیابی کنند.

مازیار نوربخش، رئیس کمیته تحول و نوآوری اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با «انتک» درباره چالش‌های پیش روی پزشکیان در حوزه اینترنت گفت: مشکل اختلالات، کیفیت نامناسب اینترنت و مشکل فیلترینگ ناکارآمد از جمله پدیده هایی است که پزشکیان با آن مواجه هستند. پزشکیان همه چیز را برای حل این چالش ها ندارند. که بخشی از مشکلات مربوط به کیفیت در اختیار ریاست جمهوری است و بستگی به میزان سرمایه گذاری آن در آن دارد. آن بخش از مشکل در مورد کاهش شدت نامزدی به طور کامل در دست دولت نیست. دستگاه های دیگر نیز تاثیرگذار هستند. قطعاً نظرات باید قانع کننده باشد و همانطور که رئیس جمهور معتقد است مشکلات باید حل شود. در نتیجه همه مشکلات در دست رئیس جمهور نیست، اما او می تواند در برخی فرآیندها تأثیر بگذارد.

رئیس کمیته تحول و نوآوری اتاق بازرگانی تهران درباره رفع فیلتر پلتفرم هایی مانند یوتیوب و گوگل پلی در ابتدای کار دولت گفت: نمی توان برنامه کلی برای رفع فیلتر ترسیم کرد. حذف فیلتر برخی از پلتفرم ها مانند یوتیوب و گوگل پلی نیاز برخی از کاربران را برطرف می کند و آسان است، اما این سوال که کدام پلتفرم و سایت باید فیلتر شود و چند وقت یکبار باید پاسخ داده شود. پلتفرم ها و وب سایت های اپلیکیشن از اهمیت اقتصادی و سیاسی برای کشور برخوردار هستند. ما دانشگاه بزرگی به نام یوتیوب را محدود کرده ایم، در حالی که مفید بودن آن را نادیده می گیریم. پزشکیان باید فوراً گوگل پلی و یوتیوب را از فیلتر خارج کنند. نظر ما این است که اینستاگرام و سایر ابزارها نیز باید از شر فیلتر خلاص شوند.

وی در خصوص اختلالات اینترنت و لزوم رفع سریع آن گفت: اختلالات اینترنت دو دسته است. اول، اختلالاتی که ترافیک کافی ایجاد نمی کنند. اختلال دوم به زیرساخت ها مربوط می شود. همچنین یک سری اختلالات برای پیچیده کردن فرآیند فیلتر وجود دارد که اساساً کار بی فایده ای است. مهم نیست که فرآیند فیلترینگ چقدر پیچیده باشد، راهی برای دور زدن آن وجود خواهد داشت. پزشکیان باید رفع تمام اختلالات را در نظر داشته باشند و تنها به رفع بخشی از موانع اکتفا نکنند.

نوربخش درباره زیان 13 گانه دولت در حوزه اینترنت گفت: در حال تحقیق درباره زیان های اقتصادی دولت 13 هستیم. اعتماد و رضایت کلی مردم تحت تأثیر ایجاد چالش های آنلاین قرار گرفته است. نتیجه عدم اعتماد در انتخابات مشهود بود. بخش دیگر شرکت هایی است که در سه سال گذشته نابود شده اند. شرکت هایی که در اینستاگرام شکل گرفته اند چند ماهی است که در بحران هستند. در حال حاضر، برخی از این شرکت ها خود را بازسازی کرده اند، اما به آسانی سابق نیست. برخی از شرکت ها نیز از Google Play استفاده می کردند که متحمل ضرر شدند. گروهی از کارهای پژوهشی نیز با وجود فیلترینگ و محدودیت اینترنت در دولت سیزدهم با مشکل مواجه شدند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *