ادعای رئیس دانشگاه تهران: هیچ استاد و دانشجوی اخراجی نداشتیم/ لیست های اساتید اخراجی فاقد اعتبار است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: رئیس دانشگاه تهران با تایید اینکه در دوران مدیریت سه ساله دانشگاه تهران، نه تنها هیچ استاد و دانشجویی برکنار نشد، گفت: فهرست به اصطلاح اساتید اخراجی که در فضای مجازی منتشر شد. نامعتبر هستند؛ به طوری که برخی از این اساتید سال ها خداحافظی کردند و برخی دیگر در دوره مدیریت قبلی بازنشسته شدند.

آقای محمد مقیمی در کتاب گزارش عملکرد سه ساله دانشگاه تهران (1403-1400) تاکید کرد که در اجرای دستورالعمل اخیر رئیس جمهور در مراسم تحلیف و معارفه در خصوص اساتید برکنار شده و توجه به نظرات و دیدگاه های اساتید و دانشجویان یادآور می شود که در این دوره سه ساله، مدیریت دانشگاه تهران نه تنها اساتید و دانشجویانی را اخراج نمی کند، بلکه اساتید و دانشجویان را نیز با ایجاد اتاق های گفتگو و جلسات گفتگو اخراج نمی کند. با حضور تمامی طیف های فکری و سیاسی، کرسی های آزاد اندیشی، گردهمایی های حقوقی و برنامه های تلویزیونی اینترنتی در دانشگاه تهران به صورت علمی و کارشناسی برای آنها مهیا شده است تا بتوانند نظرات و انتقادات خود را در قالب یک برنامه باز سیاسی بیان کنند فضای اجتماعی

وی افزود: لیست های به اصطلاح اساتید اخراجی که در فضای مجازی منتشر شد فاقد اعتبار است. به طوری که برخی از این اساتید سال ها خداحافظی کردند و برخی دیگر در دوره مدیریت قبلی بازنشسته شدند.

المقامی ادامه داد: بکارگیری مدیران از طیف های مختلف سیاسی و انتصاب مدیران بر اساس یکپارچگی واقعی همه طرف های مرتبط با دانشگاه (اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان) و به دور از دموکراسی های نمایشی و دروغین و تلاش مستمر مدیریت دانشگاه در این زمینه ارتقاء سطح رفاه همه ذینفعان دانشگاه و حفظ کرامت انسانی را از جمله ویژگی های منحصر به فرد این دوره مدیریتی دانشگاه تهران می باشد که کاملاً منطبق بر این ادعا است آقای دکتر

رئیس دانشگاه تهران در بخشی دیگر از این پیام به ارتقای رتبه دانشگاه تهران در اکثر نظام‌های طبقه‌بندی بین‌المللی، توسعه زیرساخت‌های دانشگاه و توجه به مهارت‌آموزی، طراحی و برنامه‌ریزی دانشجویان اشاره کرد. بررسی رشته‌ها و دوره‌های علمی، ایجاد دانشکده‌ها و مؤسسات علمی جدید بر حسب تقاضا، حمایت ویژه از پژوهشگران و فعالیت‌های پژوهشی، ارتقای رفاه دانشجویان در ساخت و نوسازی خوابگاه‌های مجرد و متاهل، توسعه و ارتقای وضعیت تغذیه، برنامه‌های ورزشی و تسهیلات برای دانشجویان، تقویت انجمن های علمی و تشکل های دانشجویی و تلاش برای توسعه زیرساخت های آزمایشگاهی، توسعه زیرساخت ها و افزایش خدمات فناوری دیجیتال. وی افزایش چشمگیر واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری، نقش مسئولیت اجتماعی دانشگاه در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی و … را از جمله کارهای دوره سه ساله مدیریت فعلی برشمرد. دانشگاه تهران که در کتاب گزارش عملکرد توضیح داده شد.

رئیس دانشگاه تهران در ادامه بر حفظ استقلال دانشگاه تاکید کرد و خاطرنشان کرد: یکی از توافقاتی که با عالم فرهیخته دکتر ذوالفجل انجام شد و تا پایان دوره وزارت ایشان ادامه داشت این بود که دانشگاه تهران نماد علم عالی باشد.» کشور باید از تصمیمات سیاسی خارج از دانشگاه مصون باشد و هیچ مرجع و نهادی حتی مقامات ارشد دولتی در امور دانشگاه تهران دخالت نکنند. خوشبختانه این مهم به عنوان یکی از وجوه متمایز این دوره از مدیریت دانشگاه نسبت به دوره های دیگر اجرایی شد و در معدود مواردی که تداخل داشت با حمایت وزیر محترم علوم سابق به شدت رسیدگی شد. رئیس جمهور شهید و دانشگاه تهران واقعاً مستقل و غیرسیاسی اداره می شدند. پس این موضوع هم می تواند عام و هم خاص باشد. انتظار می رود استقلال دانشگاه ها به ویژه دانشگاه تهران از تصمیم گیری های سیاسی ادامه یابد که مورد تاکید ریاست محترم جناب جناب آقای دکتر پزشکیان مشابه رویه ای که در دوران مدیریت دانشگاه در پیش گرفته شد. دانشگاه تهران.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *