ارائه لایحه به کنگره آمریکا ‌برای عدم به رسمیت شناختن حکومت طالبان در افغانستان

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

عربی: نانسی میس، یکی از اعضای مجلس نمایندگان ایالات متحده، لایحه ای را به کنگره ایالات متحده ارائه کرد که در آن از کشورش خواسته بود هرگز حکومت طالبان در افغانستان را به رسمیت نشناسد.

روز جمعه، 6 اوت، نانسی میز در صفحه رسمی “X” خود اعلام کرد که لایحه ای را به کنگره ارائه کرده است تا اطمینان حاصل کند که “ایالات متحده هرگز رژیم تروریستی طالبان را به رسمیت نخواهد شناخت.”

در بیانیه ای که دفتر نانسی میس منتشر کرده است، آمده است: «آزادی و عدالت از ما می خواهد که استبداد و استبداد را در همه اشکال آن رد کنیم.»

در این بیانیه همچنین آمده است: با توجه به اینکه دولت حامی تروریست ها دولت طالبان را به رسمیت می شناسد، ما در برابر وحشی گری آنها محکم خواهیم ایستاد.

این نماینده جمهوری خواه در اظهارات خود تأیید کرد که «وزارت امور خارجه [آمریکا]باید رژیم طالبان را به عنوان یک دولت حامی تروریست و یک سازمان تروریستی خارجی معرفی کند.

این در حالی است که تیموتی بروشت، نایب رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، حدود یک ماه پیش اعلام کرد که اعضای مجلس نمایندگان لایحه قطع دسترسی به کمک به طالبان افغانستان را بررسی خواهند کرد. از ایالات متحده کمک های مالی دریافت می کند.

بروشه اعلام کرد که در صورت تصویب این لایحه، وزارت خارجه آمریکا مجبور خواهد شد تا مجلس نمایندگان کشورهایی را که به طالبان که از سال 2021 کنترل افغانستان را در دست دارند، کمک کرده اند، اطلاع دهد.

بروشه در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفت: «این کاملاً نفرت انگیز است که هر گونه پولی به دست طالبان برود.» وی افزود: ما 35 تریلیون دلار بدهی داریم و نیازی به تامین مالی دشمنان نداریم.

وی همچنین اظهار داشت که “پولی که به طالبان می رود در واقع هدر دادن پول مالیات دهندگان آمریکایی است.”

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، گزارش های ارسال کمک های مالی به طالبان در افغانستان را تکذیب کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما هیچ کمک مالی به طالبان نمی‌فرستیم. این کاملاً نادرست است».

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *