از لباس جدید فضانوردان ناسا با همکاری پرادا رونمایی شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

دیجیاتو: مد شاید آخرین چیزی است که باید در طراحی لباس برای فضانوردانی که روی ماه قدم می‌زنند در نظر گرفت. اما Axiom Space و برند مد ایتالیایی پرادا در یک همکاری عجیب لباس فضانوردان را برای پروژه Artemis ناسا طراحی کردند.

ناسا از سال 1982، زمانی که لباس های فعلی EVA ساخته شد، هیچ لباس فضایی جدیدی نساخت و از سال 1972، زمانی که برنامه آپولو به پایان رسید، هیچ لباس فضایی خاصی برای ماه نداشت. برای پر کردن این شکاف، ناسا به Axiom Space در سال 2022 مبلغ 228 میلیون دلار برای ساخت نسخه بهبودیافته لباس آپولو اهدا کرد. Axiom Space نیز در این پروژه با برند مد ایتالیایی Prada همکاری کرد. لباسی که این شرکت خواهد ساخت Axiom Extravehicular Mobility Module نام دارد و هفته گذشته در کنگره بین المللی فضانوردی در میلان در معرض دید عموم قرار گرفت.

از آنجایی که این پروژه شبیه یک پروژه مهندسی است، ممکن است در نگاه اول برای یک شرکت عجیب باشد که برای طراحی لباس برای فضانوردانی که روی ماه فرود می آیند به یک برند مد مراجعه کند، اما قانونی در مهندسی وجود دارد که می گوید فرم از آن پیروی می کند. عملکرد؛ به عنوان مثال، کنکورد یکی از زیباترین هواپیماهایی است که تاکنون ساخته شده است، اما در زمان ساخت هیچکس به زیبایی آن اهمیت نداد. همین امر در مورد پل های ویکتوریایی ایجاد شده توسط ایزامبارد کینگدوم برونل نیز صادق است.

این اولین بار نیست که طراحان لباس فضانوردان با برندهای مد همکاری می کنند. به عنوان مثال، لباسی که فضانوردان SpaceX Dragon می پوشند با همکاری یک طراح مد هالیوود به نام خوزه فرناندز طراحی شده است.

لباس های جدید فضانوردان ناسا با همکاری پرادا رونمایی شد

آژانس فضایی سرنشین دار چین نیز اخیراً لباس فضانوردان چینی را برای پروژه فرود ماه رونمایی کرد که طراحی آن از عناصر سنتی چینی الهام گرفته شده است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *