استاندار: ۱۳ هزار کلاس درس در تهران کم داریم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: استاندار تهران گفت: برای هر دانش آموز باید 5.28 سانتی متر فضا وجود داشته باشد که به طور میانگین در استان معادل 5.16 سانتی متر است.

محمدصادق معتمدیان استاندار تهران با بیان اینکه خوشبختانه در مقاطع مختلف در استانداری تهران اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: بر اساس بررسی های سازمان برنامه و بودجه در سال 95 چشم انداز 30 ساله را برای بارگذاری زیستی تعیین کردند. . بر اساس این بررسی ها، تا سال 1375 حداکثر ظرفیت جمعیتی استان تهران بین 4.5 تا 5 میلیون نفر بوده و اکنون 15 میلیون نفر از آن عبور می کنند. این بدان معناست که ما عملاً ظرفیت بارگیری جدیدی نداریم.

وی گفت: در واقع مشکلات استان تهران به ویژه شهر تهران ناشی از بی برنامگی و عدم توسعه در بخش های مختلف از جمله اقتصادی، عمرانی و عمرانی است.

ما به دنبال عدالت در توزیع امکانات در تهران هستیم

استاندار تهران بحث عدالت در توزیع تسهیلات را یکی از رویکردهای اساسی دولت عنوان کرد که باید با قوت خاصی دنبال شود و گفت: متاسفانه به دلیل نامتناسب بودن توزیع امکانات در سطح شهر تهران. استان و نابرابری در زیرساخت‌ها بین شهر تهران و سایر شهرستان‌ها، قطعاً در طول سال‌ها به دنبال دستیابی به توسعه متوازن خواهیم بود. با توجه به اینکه استان تهران شامل 16 شهرستان است، طبیعتاً امیدوارم با وجود اجرای طرح‌هایی در زمینه تکمیل زیرساخت‌ها و امکانات، بتوانیم پاسخگوی نیاز مردم استان تهران باشیم.

معتمدیان گفت: بیش از 33 درصد از کل درآمد کشور از طریق استان تهران ایجاد می شود. متاسفانه بسیاری از شاخص ها در استان تهران کمتر از میانگین کشوری است. در جلسه ای که برای رای اعتماد برگزار شد، پزشکیان دستور ویژه ای در خصوص تامین فضای آموزشی برای افراد صادر کردند. زیرا هر دانش آموز باید به ازای هر دانش آموز 5.28 سانتی متر فضا داشته باشد که به طور متوسط ​​در استانداری 5.16 سانتی متر است.

وی با بیان اینکه بحث توسعه متوازن مناطق شمال و جنوب استان تهران را با جدیت پیگیری می کنیم، گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور جلسه ای با وزیر آموزش و پرورش و مدیران مربوطه در خصوص نهضت مدرسه سازی تشکیل شد تا به این ترتیب نهضت مدرسه سازی انجام شود. می‌توانیم از همه ظرفیت‌های جامعه خیرین برای بهره‌مندی از مشارکت مردم، نهادهای دولتی و ستاد اجرایی وزارت راه و شهرسازی در بحث نوسازی شهری، مسکن، جهیزیه و نهضت مسکن بهره ببریم. .

استاندار تهران تصریح کرد: روزانه حدود 3 میلیون اتباع خارجی و بیش از 2 میلیون ساکن شناور از سراسر کشور به استانداری تهران سفر می کنند که جمعیتی بالغ بر 18 میلیون نفر در تهران داریم که نیاز به مدیریت متمرکز دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه به دلیل حضور نمایندگی ها در پایتخت، همپوشانی و موازی کاری بین دستگاه های استانی و دستگاه های کشوری وجود دارد به طوری که حدود 204 نمایندگی در استان تهران وجود دارد که این تعداد نمایندگی به همین تعداد است. آژانس های ملی.» دستگاه ها.”

19 برابر میانگین کشوری تراکم جمعیت در تهران داریم

معتمدیان گفت: 80 درصد کل کشور متعلق به استان تهران است و بیش از 20 درصد کل جمعیت کشور در استان تهران است. همچنین میانگین جمعیت در هر کیلومتر مربع در کشور 49 نفر و در استان تهران 957 نفر است. یعنی تقریباً 19 برابر میانگین کشوری تراکم جمعیت در استان تهران وجود دارد. استان تهران پرتراکم ترین استان کشور و همچنین مهاجرپذیرترین استان کشور محسوب می شود.

وی در خصوص اقداماتی که در دستور کار استانداری تهران قرار گرفته است، گفت: موضوع طرد اتباع غیرمجاز و غیرمجاز در سطح استانداری از اولویت های ماست و انشاالله با همکاری وزارت کشور طرح را برنامه ریزی و اجرا خواهیم کرد. پلیس و نهادهای مربوطه سازمان اتباع معتبر استان تهران نیز نیازمند ساماندهی دقیق است تا مشکل و نگرانی برای مردم ایجاد نشود.

استاندار تهران در خصوص پروژه های ناتمام در استانداری تهران گفت: متاسفانه منابع موجود جوابگوی 1400 پروژه در بخش های مختلف به ویژه در حوزه مدرسه سازی نیست. در حال حاضر 26 پروژه ناتمام درمانی و مرکز بیمارستانی در استان تهران وجود دارد. 16 پروژه در استان تهران بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تخصیص و تصویب به اتمام می رسد. همچنین 10 پروژه در سطح استان حدود 23 درصد پیشرفت مادی داشته اند که نیاز به تزریق اعتبار دارد. از آنجایی که اکنون هزینه های تملک ملک با مسائل عمرانی در استان نامتناسب است، این موضوع را با جدیت پیگیری کرده و سرعت تکمیل پروژه را افزایش خواهیم داد.

وی افزود: در سال های اخیر بیشترین رشد اقتصادی مربوط به استان تهران بوده است و این رشد از نظر بهره وری است نه سرمایه گذاری و این به دلیل مشکلات جمعیتی است و باید سیاست های دقیقی داشته باشیم.

استاندار تهران افزود: 55 ناحیه صنعتی غیرمجاز داریم و 20 هزار واحد نیاز به ساماندهی دارند که 4800 واحد در خارج از نواحی صنعتی مستقر هستند و باید بتوانند تجهیزات خود را نوسازی کنند.

وی گفت: ملاک و شاخص انتصابات، تجربه و تعهد است و ارزیابی عملی دقیقی خواهیم داشت.

معتمدیان افزود: ما افتخار خدمت به مردم را داریم و به مردم قول می دهیم با تلاش شبانه روزی شرایط آسایش و زندگی بهتر را برای آنها فراهم کنیم. با توجه به اینکه یکی از مهمترین شعارهای دولت بحث وحدت ملی است، طبیعی است که همه را با تجربه و تعهد به کار بگیریم. ما سعی می کنیم یک ارزیابی عملیاتی دقیق انجام دهیم که افراد شایسته و دلسوز قلب برای توسعه منطقه داشته باشند و عشق واقعی به ارائه خدمات عمومی را شناسایی کنند. کسانی که با این چارچوب مناسب نباشند قطعا منتقل خواهند شد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *