استفاده اسرائیل از حریم هوایی عراق در حمله به ایران / بغداد از تل آویو به شورای امنیت شکایت کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

عراق رسماً یادداشت اعتراضی به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل متحد تسلیم کرد که شامل محکومیت نقض آشکار حریم هوایی و حاکمیت عراق توسط رژیم صهیونیستی و استفاده از حریم هوایی این کشور برای تجاوز علیه این کشور بود. جمهوری اسلامی از ایران.

به گزارش «انتیلاق»، باسم العوادی سخنگوی دولت عراق – دوشنبه اعلام کرد که عراق رسما یادداشت اعتراضی به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت ارائه کرده است که شامل محکومیت نقض آشکار برجام است. قطعنامه ها حریم هوایی این کشور در اشغال هواپیماهای رژیم صهیونیستی است.

به گزارش این خبرگزاری، نخست وزیر عراق همچنین به وزارت امور خارجه دستور داد تا با در نظر گرفتن مفاد توافقنامه چارچوب راهبردی دوجانبه و تعهد ایالات متحده به امنیت و حاکمیت عراق، با طرف آمریکایی در خصوص این تخلف ارتباط برقرار کند. .

در این یادداشت اعتراضی آمده است: دولت عراق بر پایبندی قاطع خود به حاکمیت، استقلال و قداست ارضی عراق تاکید می‌کند و تلاش می‌کند با این تخلفات در سطوح مختلف مقابله کند تا اجازه ندهد حریم هوایی یا خاک عراق به سایر کشورها حمله کند. به ویژه باید به دنبال کشورهای همسایه بود زیرا عراق از روابط محترمانه و منافع مشترک برخوردار است.

بر اساس این تفاهم نامه، این موضع بیانگر تمایل عراق برای پیروی از سیاست حفظ ثبات در منطقه از طریق جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از اراضی خود در درگیری های منطقه ای و حمایت از حل مناقشات این کشور از طریق گفتگو و تفاهم متقابل است.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *