اسرائیل برای اولین به شمال لبنان حمله کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

دویچه وله: حملات هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیل به مناطق مرزی در جنوب لبنان و بیروت محدود شد. اما نیروی هوایی اسرائیل شب گذشته به اهدافی در عمق لبنان در شمال این کشور نیز حمله کرد.

اسرائیل برای اولین بار از زمان آغاز عملیات خود در لبنان به هدفی در شمال این کشور حمله کرد.

حملات هوایی و پهپادی اسرائیل به مناطق مرزی جنوب لبنان و بیروت محدود شد. اما نیروی هوایی اسرائیل نیز شب گذشته به اهدافی در عمق لبنان در شمال این کشور حمله کرد.

بر اساس این گزارش، یک پهپاد در نزدیکی شهر ساحلی طرابلس در شمال غرب لبنان آپارتمانی در کمپ آوارگان فلسطینی را هدف قرار داد. در این حمله پهپادی در حوالی طرابلس، سعید عطالله علی یکی از رهبران شاخه نظامی حماس به همراه خانواده اش به شهادت رسیدند.

خبرگزاری ها گزارش دادند که این اولین حمله اسرائیل به شمال لبنان از زمان آغاز حمله به این کشور طی دو هفته گذشته است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پیشتر در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت که جایی وجود ندارد که «دست دراز اسرائیل نتواند به آن برسد و این در مورد کل خاورمیانه صدق می کند».

از سوی دیگر، حزب الله لبنان روز شنبه 14 اکتبر (5 مهر) از حمله موشکی به پایگاه هوایی اسرائیل در شمال این سرزمین خبر داد.

در بیانیه حزب الله لبنان آمده است که نیروهای این گروه بامداد شنبه موشک های «فادی-۱» را به سمت پایگاه هوایی «رمات داوود» اسرائیل در نزدیکی شهر حیفا واقع در ۴۵ کیلومتری مرز لبنان شلیک کردند. همچنین در بیانیه این گروه اعلام شد که این گروه در جنوب لبنان در نزدیکی مرز هدف موشک تانک اسرائیلی قرار گرفت.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *