اظهارات مهم زنگنه، وزیر نفت روحانی: وقتی دولت را تحویل دادیم، نزدیک یک و نیم میلیون بشکه نفت، مجموع صادرات ما بود / جلیلی می گوید من رهنمود دادم چگونه نفت صادر کنند؛ ما انقدر بی عقل بودیم که از حرفای شما تبعیت کنیم؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

بیژن زنگنه وزیر سابق نفت در بیانیه ای خطاب به سعید جلیلی گفت: می گوید من دستورالعمل صادرات نفت را دادم. آیا ما اینقدر احمق بودیم که به گفته های شما عمل کردیم؟

اظهارات زنگنه در این بیانیه به شرح زیر است:

وزیر نفت موظف است هر ماه گزارش صادرات و تولید نفت را به رهبری، سران سه قوه و ارگان دیگری ارسال کند. شما طبق قانون عمل کرده اید. گزارش های من در این ارگان ها و همچنین در وزارت نفت موجود است.

بر اساس این گزارش ها تولید نفت ما در سال 2019 به 2.6 میلیون بشکه در روز رسید و صادرات ما در اسفندماه 871 هزار بشکه نفت و 118 هزار میعانات گازی یعنی نزدیک به یک میلیون بشکه بوده است. در دی ماه این عدد به حدود یک میلیون و سه هزار بشکه می رسد. در این ماه ها 600 هزار بشکه محصول صادر کردیم.

آقایان اشتباه می کنند و می گویند 300 هزار بشکه صادر شد و ما الان 1.3 یا 1.4 صادر می کنیم. لطفاً به من اطلاع دهید که چقدر با محصول صادر کرده اید تا بتوانیم مقایسه کنیم.

پس از برجام، در کمتر از 4 ماه، تولید نفت ایران به حدود 3.9 میلیون بشکه رسید.

آقایان شما نمی توانید بیش از 3.3 و 3.4 میلیون بشکه نفت تولید کنید.

یک سری تحریم ها در مورد نحوه فروش و نقل و انتقال پول داریم، اما برای صادرات اندک تحریمی نداریم و الان تحریم ها برداشته شده است.

شما توانایی تولید ندارید و به جای اینکه خود را اصلاح کنید، حرف های نادرست می زنید.

می گویند وزیر نفت نامه نوشته که من نمی توانم این نامه را صادر کنم؟

جلیلی می گوید: شما به آنها دستور صادر کردید، بعد صادرات را به آنها یاد دادید، آیا ما آنقدر احمق بودیم که به حرف شما عمل کنیم؟

وقتی دولت را تحویل گرفتیم کل صادرات ما تقریباً یک و نیم میلیون بشکه بود و من نمی دانم این 300 هزار بشکه را از کجا آورده اید؟ صداقت برای یک سیاستمدار حیاتی است و هیچ کس شما را مسئول نخواهد کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *