اعتصاب و تظاهرات سراسری در اسرائیل در پی کشته شدن ۶ اسیر؛ نتانیاهو: از محور فیلادلفیا عقب نشینی نمی کنیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدون هیچ علاقه ای به اعتصاب و تظاهراتی که در سرزمین های اشغالی برگزار می شود، گفت که در خصوص مذاکرات تبادل اسرا هیچ انعطافی از خود نشان نمی دهد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصر – یکشنبه با نادیده گرفتن تظاهرکنندگان صهیونیست تایید کرد که در موضوع باقی ماندن در محور فیلادلفیا هیچ عقب نشینی وجود نخواهد داشت.

در حال حاضر سربازان اسرائیلی در محورهای فیلادلفیا و نتزاریم واقع در مرزهای نوار غزه و مصر حضور دارند. نتانیاهو مدعی است که حضور این سربازان کمک های ادعایی به حماس را قطع می کند.

بسیاری از کارشناسان تایید می‌کنند که نتانیاهو تنها برای ملاحظات سیاسی از توافقنامه تبادل اسرا/آتش بس در غزه جلوگیری می‌کند و موضع خود را حفظ می‌کند و هیچ توجیهی برای ماندن این سربازان در محورهای فوق‌الذکر وجود ندارد.

نتانیاهو: من عقب نشینی نمی کنم

نتانیاهو گفت من در مورد انعقاد قرارداد تبادل اسرا در 27 می و 26 مرداد به آمریکایی ها پاسخ مثبت دادم و در مذاکرات انعطاف نشان دادم اما در مورد موضوع مهمی مانند محور فیلادلفیا عقب نشینی وجود نخواهد داشت.

وی این محور را کپسول اکسیژن برای جنبش حماس دانست و گفت: لغو تصمیم برای ماندن در فیلادلفیا پاداشی برای حماس خواهد بود و در این زمینه هیچ انعطافی از خود نشان نمی دهم.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از رهبر حزب لیکود نوشت: نتانیاهو اجازه نمی دهد توافق مبادله منعقد شود مگر زمانی که خیابان ها آتش گرفته باشد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *