افزایش اجاره بها تا ۵٠ درصد؛ موجران حاضر به ضرر در بازار اجاره نیستند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

النا: نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: مشاوران املاک طبق قانون مجاز به انعقاد قرارداد اجاره با نرخ بالای ۲۵ درصد نیستند و شاهدیم که این قراردادها به صورت مخفیانه انجام می شود.

داوود بیگی نژاد با بیان اینکه در حالی که نرخ تورم نقطه به نقطه 47 درصد و نرخ تورم سالانه 37 درصد است، مالکان حاضر به افزایش 25 درصدی اجاره بها نیستند، گفت: اجاره بها در برخی مناطق افزایش یافته است. از آن از 50 درصد

به گزارش النا، وی درباره وضعیت بازار اجاره بها و تعهد به نرخ مصوب 25 درصدی سقف اجاره بها گفت: این مصوبه توافقات در بازار مسکن را مختل می کند و اجرای این تصمیم در نهایت باعث افزایش بار بر دوش ساکنان می شود. مسائل قضایی

وی تاکید کرد: در اعمال افزایش 25 درصدی اجاره بها به مستاجران توصیه می شود در صورت افزایش بیش از 25 درصدی موجر نسبت به پذیرش آن اقدام کنند و شما تا 5 سال پس از پایان افزایش قرارداد امکان شکایت دارید. در حالی که اگر مستاجر قادر به پرداخت این مبلغ افزایش اجاره بها باشد بدون اقدام قانونی آن را قبول کند.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران تاثیرگذارترین موضوع این مصوبه و قانون را منجر به افزایش پرونده های حقوقی دانست و گفت: وقتی بدنه رسمی بانک مرکزی 47 درصد است تورم تا نقطه ای و تورم سالانه 37 درصد است، چه انتظاری از مالکان دارند.

بیجی نژاد با اشاره به میانگین درصد افزایش اجاره بها گفت: مالکان با افزایش 25 درصدی آمادگی اجاره ملک خود را ندارند و اجاره بها در برخی مناطق به 50 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: مشاوران املاک طبق قانون مجاز به انعقاد قرارداد اجاره با نرخ بالای 25 درصد نیستند و معتقدیم این قراردادها مخفیانه منعقد می شود.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: این تصمیمات باعث می شود برخی از مالکان از اجاره املاک خود دست بکشند در حالی که – تقاضای اجاره در بازار بیشتر از عرضه است و این یکی از دلایل بالا بودن اجاره بها است. دولت باید انگیزه هایی ایجاد کند تا اجاره دهندگان را تشویق کند تا واحدهای خود را در بازار اجاره بگذارند نه اینکه مانع از آن شود و با افزایش عرضه، قیمت اجاره بها با مکانیسم عرضه و تقاضا به طور خودکار کاهش می یابد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *