افزایش شمار فوتی‌های ایران در حج / جان باختن ۲۷ زائر ایرانی؛ پیکر ۱۲ نفر در عربستان دفن شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: ستاد حج ایرانیان در مکه از کشته شدن 27 زائر ایرانی از آغاز حج خبر داد و اعلام کرد: حدود یک سوم حجاج ایرانی همچنان در پادشاهی عربستان هستند.

ستاد حج ایرانیان در مکه در اطلاعیه ای اعلام کرد: تا بامداد یکشنبه (26 تیر 1403 هجری قمری) حدود 58 هزار نفر از عربستان به مقصد ایران رفته بودند و تعداد زائران و کارگزاران باقی مانده در عربستان بیش از 28 هزار و 500 نفر است. نزدیک به 70 درصد زائران ایرانی نیز مکه را ترک کردند.

بر اساس اعلام سازمان حج و عمره تا صبح یکشنبه (27 تیرماه) بیش از 18 هزار و 500 زائر ایرانی در قالب 136 کاروان در مکه مکرمه حضور دارند و تعداد زائران مدینه نیز 10.48 نفر در قالب 72 کاروان است.

تا صبح یکشنبه 42 هزار و 290 زائر و مامور از فرودگاه مدینه منوره و 15 هزار و 542 نفر از طریق فرودگاه جده به ایستگاه های هواپیمایی ایران منتقل شدند.

ستاد مکه اعلام کرد که در مجموع 414 کاروان به ایران منتقل شده است و ستاد مکه اضافه کرد که زائران این کاروان ها با 248 پرواز ایرانی از فرودگاه های مدینه و جده راهی کشورمان شدند.

این ستاد همچنین از جان باختن 27 زائر ایرانی در عربستان خبر داد و اشاره کرد که اجساد 12 نفر از کشته شدگان در عربستان تشییع و 9 جسد به ایران منتقل شده و انتقال بقیه اجساد در حال پیگیری است.

بر اساس اعلام سازمان حج و عمره، امسال 87 هزار و 650 زائر و کاروان‌های ایرانی از استان‌های مختلف ایران عازم سرزمین وحی شدند و حرکت آنان از عربستان از طریق فرودگاه‌های مدینه و جده از اول تیرماه آغاز شد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *