«افسانه بایگان» تبرئه شد | هورناز

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ادامه: شریف زاده اردکانی یکی از وکلای افسان پایگان از تبرئه موکلش خبر داد.

علی شریف زاده اردکانی وکیل دادگستری و از وکلای افشانا پایگان از برائت موکل خود در دادگاه تجدیدنظر شماره ۵۷ استان تهران خبر داد.

این وکیل دادگستری در این خصوص گفت: موکلم خانم افشانا پایگان به استناد حکم صادره از شعبه پنجاه و هفتم دادگاه تجدیدنظر استان تهران از اتهامات مطرح شده در حکم قبلی تبرئه شد.

البته ادله حقوقی این دادگاه نیز در تبرئه موکلم قابل تقدیر بود که نباید از آن چشم پوشی کرد. زحمات همکار ارجمندم محمد رضا اعتصام نیز در کسب این نتیجه ارزشمند بود که جا دارد از ایشان تشکر کنم.

بخشی از حکم صادره از سوی دادگاه تجدیدنظر در پرونده افسانه پایگان به شرح زیر است:

با توجه به اینکه قرار دادن تصاویر خصوصی در صفحات شخصی شبکه های مجازی به معنای انتشار نیست و در دسترس عموم نیست و هیچ گونه اطلاعات مبتذلی تولید، ارسال و توزیع نشده است و لذا خارج از شمول مقررات جرایم رایانه ای است. قانون و طبق ماده 144 قانون مجازات اسلامی در رسیدگی به جرایم عمد علاوه بر آگاهی مرتکب از جرم باید قصد وی در نتیجه ارتکاب رفتار مجرمانه نیز ثابت شود.

همانطور که قوه قضائیه تصریح کرد، در ادامه این قسمت از حکم؛ با توجه به اظهارات و دفاعیات وکیل متهم، قصد مارشال ها برای رسیدن به نتیجه جنایت مذکور محرز نشده و وقوع جرم مورد تردید جدی است.

دادگاه تجدیدنظر در خاتمه این حکم گفت: «به استناد اصل برائت اصل 37 قانون اساسی، بند ب ماده 4، ماده 455 قانون آیین دادرسی کیفری و ماده 120 قانون مجازات اسلامی، بر خلاف دادخواست خواهان، حکم برائت را صادر و اعلام می کند. از متهم.» شاکی مذکور.»

لازم به ذکر است افشانا بایگان پیش از این به جای 91 روز حبس به عنوان مجازات اصلی به پرداخت دو و نیم میلیون تومان جزای نقدی و همچنین 18 ماه ممنوعیت و ممنوعیت از هرگونه فعالیت در فضای مجازی محکوم شده بود. خروج از کشور به عنوان مجازات اضافی محکوم شد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *