الزام تبدیل اسناد دفترچه‌ای به «تک‌برگ» حذف می‌شود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: پس از رونمایی از سند مالکیت الکترونیکی در دوم تیرماه سال جاری، از این پس هر درخواست جدیدی که در سامانه جامع املاک ثبت می شود، موجب صدور سند الکترونیکی می شود. به این ترتیب شرط تبدیل دفترچه به سند تک برگی در این دوره حذف می شود.

به گزارش ایسنا، با اجرای قانون «الزام به ثبت رسمی معاملات ملکی» از سوم تیرماه سال جاری، هر تقاضای جدیدی که در سامانه جامع املاک ثبت شود، موجب صدور سند صورت‌حساب الکترونیکی می‌شود. ، اکنون یک سند (با منگوله) یا یک سند از یک صفحه. به این ترتیب الزام تبدیل اسناد دفترچه به اسناد تک برگ در این چرخه حذف می شود.

مردم می توانند خدمات مورد نیاز خود را از طریق اپلیکیشن موبایل جامیا قطب، سایت جامیا قطب، درگاه پیامکی و کد دستوری *#2282، پورتال کارگزاران و دستیار خدمات هوشمند برای ثبت نام دریافت کنند.

از مزایای سند الکترونیکی می توان به احراز هویت آنلاین و آفلاین، عدم جعل و دستکاری، غیرقابل انکار توسط صادرکننده، غیرقابل ویرایش حتی توسط سیستم صادرکننده، تحویل آنلاین به مالک اشاره کرد.

تمامی سامانه های سازمان ثبت اسناد و املاک اعم از مالکیت، ثبت شرکت و اجرای اسناد رسمی به زودی به صورت الکترونیکی صادر و از طریق بستر الکاتب در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

یکی از کارکردهای جدی که در بحث سند الکترونیکی مورد توجه قرار می گیرد، حذف ترافیک غیرضروری و ارائه خدمات ارزان و به موقع به مردم است.

سند ملک الکترونیکی شامل شناسه منحصر به فرد، نوع سند، کد ملی مالک، نوع ملک، مشخصات ملک، مالک، نوع کاربری و مشخصات اضافی می باشد.

کد QR موجود در سند الکترونیکی منحصراً امضای مؤسسه ثبت است و بر روی هر مدرکی قرار می گیرد و قابل لمس نیست. هر گونه تغییر در عناصر اطلاعاتی در سند باعث می شود که امضا دیگر معتبر نباشد و به صورت آنلاین قابل احراز هویت باشد.

به اشتراک گذاشتن رونوشت الکترونیکی سند با فردی غیر از صاحب سند مانند مشاوران املاک، بانک ها و … و امکان اعمال محدودیت زمانی برای اشتراک، عدم نیاز به کپی و کپی از رونوشت فیزیکی اسناد، ایجاد اعتماد و شفافیت در معاملات، از طریق خدمات تبادل الکترونیکی اسناد.

پس از رونمایی از سند الکترونیکی مالکیت در دوم تیرماه سال جاری، از این پس هر درخواست جدیدی که در سامانه جامع املاک ثبت می شود، موجب صدور عنوان الکترونیکی می شود. به این ترتیب شرط تبدیل دفترچه به سند تک برگی در این دوره حذف می شود. از لحظه صدور نسخه الکترونیکی سند، صدور سند الکترونیکی از طریق پیامک به صاحب سند اطلاع داده می شود و از طریق اپلیکیشن نویسنده می تواند مشخصات کامل سند صادر شده را در قسمت اسناد الکترونیکی مشاهده کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *