الله‌کرم: قالیباف اگر دست به تخریب جلیلی نزند، می‌تواند بازنده خوب لقب بگیرد/ جامعه به دنبال تکرار روند قبلی و ادامه وضع موجود است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایلنا: دبیرکل کانون رزمنده دفاع از انقلاب مدعی شد از آنجایی که آرایش سیاسی فعلی 2+4 است، یعنی 4 نفر مدافع وضع موجود هستند (جلیلی، زاکانی، قاضی زاده و قالیباف) و 2 نفر. منتقد وضع موجود هستند. جاری (پورمحمدی و زادکریان). رتبه بندی نشان می دهد که پتانسیل برای اجماع وجود دارد. 2- منتقدان وضع موجود نمی توانند مسائل مهمی را در انتخابات مطرح کنند زیرا جامعه همچنان به دنبال تکرار روند قبلی و ثبات است.

حسین الله کرم دبیرکل گروه رزمندگان انقلاب (رزما) در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان مشارکت و ترکیب سیاسی کاندیداها گفت: به نظر می رسد با توجه به اینکه گروه های مختلف سیاسی کاندیدا دارند، یکی است. از رقابتی ترین انتخابات ریاست جمهوری که با مشارکت بالا برگزار خواهیم کرد، به نظر می رسد که میزان مشارکت بیش از 60 درصد باشد.

الله کرم در پاسخ به این سوال که نامزدی که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کند چه کسی است، گفت: از آنجایی که آرایش سیاسی فعلی 2+4 است، یعنی 4 مدافع وضع موجود (جلیلی، زاکانی، قاضی زاده و قالیباف) و 2 تا تعیین کننده با توجه به شرایط فعلی (پورمحمدی و مدیسین) این ترتیب نشان می دهد که امکان اجماع وجود دارد. اما برای رسیدن به اجماع باید به فضای بحث ها توجه شود. فکر می کنم رقابت انتخاباتی بین جلیلی و قالیباف باشد. زیرا ملت اسلامی در ایران به واسطه شهادت آیت الله رئیسی خواهان ثبات در شرایط فعلی و ادامه خدمت دولت به آن شهید والامقام است. بنابراین آقای جلیلی در رقابت با قالیباف در مرحله اول پیروز انتخابات خواهد شد.

وی توضیح داد: شاید بپرسید چرا آقای جلیلی صدا دارد، اما قالیبافان و پزشکان این صدا را ندارند! دلیل اول عدم حضور مرحوم هاشمی رفسنجانی است که معتقد بود آرای آقای روحانی از 3 درصد به بیش از 50 درصد رسیده است. دلیل دوم عدم اعتماد مردم به حامی فعلی خود آقای خاتمی است. چهار ماه پیش به کاندیداها گفتند که در انتخابات مجلس دوازدهم شرکت نکنید و به مردم هم گفتند شرکت نکنید و رای ندهید اما حالا می گویند رای بدهید که باعث از بین رفتن اعتماد مردم شده است.

این فعال اصولگرا گفت: دلیل سوم نبود کلید آقای روحانی است. زیرا از یک سو تحریم های پس از جنگ در اوکراین به صورت مثبت خنثی شد و از سوی دیگر خرید نفت بیشتر از ایران چندین بار منجر به تاسیس کارخانه ها و کاهش بیکاری شد. دلیل چهارم عدم وجود کلید ساز است. غربی ها نقش عمده ای در رفع تحریم به نفع حسن روحانی داشتند. در حالی که امروز غرب پس از ترویکای اروپایی تحت تاثیر رژیم صهیونیستی موضوع نقض تعهدات هسته‌ای ایران را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کرد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آن را تایید کرد و آن را نقض تعهدات قبلی خود دانست. شورای امنیت استفاده از آن به عنوان یک مکانیسم ماشه ای برای تهدید ایران و حامیان لغو تحریم ها باید در بحث ها چیز جدیدی ارائه شود، اما بایدن در انتخابات آمریکا از واکنش ایران اجتناب کند تا اشتباه آژانس تکرار نشود. چند ماه پیش که منجر به اخراج بازرسان مجرب آن شد. به عبارت دیگر، اگر اروپایی ها بخواهند از مکانیسم ماشه استفاده کنند یا به قطعنامه 1929 برگردند، ممکن است با افزایش سطح غنی سازی از 60 درصد به 90 درصد یا خروج ایران از معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای مواجه شوند و به همین دلیل. شاید بایدن این فرصت را از دست بدهد. انتخابات برای ترامپ بنابراین به نظر می رسد آمریکا اجازه ساخت کلید به غربی ها را نخواهد داد.

وی مدعی شد: دلیل پنجم مربوط به آرای نسل ز است. نسل ز بعد از مرگ مهسا امینی در پاییز 1401 با جریانات برانداز سلطنتی، منافقین، ضدانقلاب کرد، ناسیونالیسم ترک، بلوچی متحد شد. ضد انقلاب، اراذل و اوباش، آمریکا، ترویکای اروپا و اسرائیل. . بنابراین، رای ژنرال Z برای آقای مدزیکیان بی معنی است.

وی تصریح کرد: دلیل ششم این است که مقام دوم آقای بازیکیان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس نمایندگان در تبریز به معنای عدم محبوبیت ایشان در شهرشان است که قطعا در کشور و در ریاست جمهوری با تعداد کمتری این اتفاق خواهد افتاد. بنابراین به دلایل فوق آقای مازیکیان نمی تواند در عرصه رقابت موفق باشد. بنابراین منتقدان وضع موجود نمی توانند مسائل مهمی را در انتخابات مطرح کنند زیرا جامعه همچنان به دنبال تکرار روند قبلی و ثبات است.

وی افزود: بنابراین اگر رقابتی باشد بین آقایان جلیلی و قالیباف است. اما چرا آقای جلیلی در مرحله اول رای دارد؟ آقای جلیلی در دولت آقای رئیسی بود و بیشترین شباهت را به آقای رئیسی داشت. او طرح فروش نفت و کنترل قیمت ارز را به آقای رئیسی فعال کرد. طرح های دیگری نیز وجود دارد که به تدریج ظاهر می شوند. حضور آقای المنصوری با حمایت برخی وزرا در ستاد انتخاباتی ایشان نیز تاثیرگذار است. بنابراین می توان گفت که بیش از 18 میلیون رای آقای رئیسی برای آقای جلیلی تکرار می شود. علاوه بر این، این افراد که در زمان شهادت آقای رئیسی اظهارات خصوصی و تقدیم های زیادی کردند، به دنبال جبران اشتباهات هستند و می خواهند با رای دادن به فردی مانند آقای رئیسی اشتباهات را جبران کنند. بنابراین می توان تخمین زد که بیش از 20 میلیون رای در کارنامه آقای جلیلی است.

الله کرم درباره علت رای ندادن قالیباف به ریاست جمهوری 14 گفت: از یک سو در انتخابات مجلس دوازدهم شاهد کاهش شدید رای قالیباف در تهران بودیم که کمتر است. از آرای باطل اما از سوی دیگر قالیباف با رای نمایندگان رئیس مجلس شد. این تناقض نشان می دهد که آرای حامیان نخبه، یعنی نمایندگان مجلس، ممکن است عمدتاً بر اساس منافع بوده باشد، یعنی اگر او رئیس مجلس می شد. در مجلس منفعت طلبی او به دلیل آرای نخبگان بود، در حالی که در ریاست جمهوری با رای مستقیم مردمی روبرو می شود که به شهادت رئیس جمهورش رای عقلانی و احساسی پایین می آورند به میدان بیایید و به شبه شهید رئیسی یعنی جلیلی رای دهید و همان کاری را که در مجلس دوازدهم انجام دادند را برای او انجام دهید، به خصوص که آرای مردم بر اساس منافع نیست، بلکه بر اساس اعتقادات است، مانند رای. از بازیگران. بنابراین می توان گفت اگر آقای قالیباف نظراتی دارند بر اساس منافعی است که پیرامون ایشان شکل گرفته است به هر حال آقای قالیباف آرای منفی دارد و در آینده نزدیک شاهد کاهش آرای ایشان نسبت به آقای قالیباف خواهیم بود. جلیلی.

قالیباف در پاسخ به این سوال گفت: جبهه انقلاب تا 17 تیرماه آینده به نفع یکی از نامزدها به اجماع خواهد رسید. فرض بر این است که این اجماع به نفع هر نامزدی باشد و گفت: به نظر می رسد که جبهه انقلاب از دیدگاه قالیباف همان جبهه انقلابی است که در قالب لیست انتخاباتی تهران ظاهر شد، زیرا در آخرین چند روز قبل از انتخابات و تا انتخابات مجلس دوازدهم، سه حزب تشکیل دهنده ستون از هم جدا شدند و نیروهای انقلاب (شیناح) از شینه جدا شدند و شینه به جبهه انقلاب تبدیل شد. این سه حزب عبارتند از رهبوئیان متعلق به شهردار تهران، آقای زاکانی و همچنین اتارگران از گروه حسین فدایی و انجمن جانبازان که آقای شاکری به آن تعلق دارد. این نشان می دهد که جبهه انقلاب بدون حداقل این سه حزب که ستون فقرات شانا بودند تشکیل شده است. بنابراین منظور آقای قالیباف از جبهه انقلاب، خودش است و هیچکس دیگری نیست. همانطور که گفتم آقای قالیباف نظرات منفی دارند. ما او را رقیبی می بینیم که اگر آقای جلیلی را از بین نبرد، می توانست برچسب بازنده خوب را بزند یا زودتر به نفع جلیلی برود.

الله کرم در پاسخ به این سوال که به دلیل حضور شما در ستاد جلیلی صحبت از انصراف یا انصراف به نفع کاندیدای خاصی شده است، گفت: اولاً حمایت ما از آقای جلیلی حمایت مشروط است. باشد که راه آقای رئیسی را ادامه دهد. تا زمانی که به همین منوال ادامه دهند از آنها حمایت خواهیم کرد. ما معتقدیم دیگران راه آقای رئیسی را نمی روند. مدام آقای رئیسی را مسخره می کردند و می خواستند آقای رئیسی را برای یک دوره منصوب کنند، لذا حضرت آقا برای آقای رئیسی لفظ غمگین را به کار بردند. بنابراین ما به این نوع سخنان اعتقادی نداریم. اگر اجماع باشد از غیر جلیلی است.

وی افزود: پیشنهاد ما به آقای قالیباف در این مسابقه این است که چون رئیس مجلس است برود مجلس را اداره کند و آقای جلیلی در این صورت هر دو می توانند آقای قالیباف را اداره کنند. راه رئیسی برای رسیدن به مقصد هموارتر است. صدای ما بر پایه ایمان است و صدای اعتقاد گم نمی شود و از صداهای سیاسی بلندتر است. بنابراین رأی ما بر اساس منافع نیست، بلکه بالاتر از منافع است. زیرا نگاهی به باورها و آرمان ها از جمله منافع ملی خواهد داشت.

الله کرم در پاسخ به این سوال که آیا مذاکراتی با زاکانی و قاضی زاده هاشمی برای انصراف به نفع جلیلی صورت گرفته است، گفت: من هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارم اما به نظر من بهترین کار این دو برادر همین است. به نفع هرکسی است که بین آقایان قالیباف و جلیلی بیشترین رای را دارد، کنار برود و این دو نفر را در رقابت تبلیغ کند تا اگر مرحله دومی در انتخابات پیش آمد، بیاورند. دو نفر به مرحله دوم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *