المپیک ۲۰۲۴: زنده باد زندگی!

تبلیغات بنری


در بخش بوکس بانوان شاید آنچه در روزهای گذشته بیش از همه مورد توجه قرار گرفته رقابت بوکسور ایتالیایی با همتای الجزایری اش باشد. آنجلا کارینی بوکسور ایتالیایی در ثانیه 46 مسابقه به نشانه اعتراض از مبارزه با ایمان خلیف منصرف شد و حتی پس از اعلام نتیجه توسط داور رینگ، نماینده ایتالیا از دست دادن با ایمان خلیف برای تعرض به این بازیکن الجزایری خودداری کرد. بوکسور این حرکات اعتراضی را انجام داد

اعتراض کارینی به جنسیت خلیف بود. در واقع اعتقاد بر این بود که ایمان خلیف یک تراجنسیتی است و جنسیت او زیر سوال رفته است. کارینی این نوع مسابقات را در رشته المپیک دور از عادلانه و عادلانه دانست. چند روز بعد آنجلا کارینی در اقدامی قابل توجه و باورنکردنی از ایمان عذرخواهی کرد و طلب بخشش کرد. کارینی با اینکه پس از کناره گیری بسیار ناراحت و غمگین بود و حتی گریه کرد اما حالا با یک حرکت فوق العاده نشان داده که چرا شایسته حضور در المپیک است و فراتر از قضاوت فنی، درس اخلاقی بسیار خوبی برای سایر ورزشکاران است. آنجلا کارینی سزاوار این همه ستایش از سوی رسانه هاست.

* نامزدی به سبک چینی!

چینی‌ها همیشه به کسب مدال‌های بی‌شمار و ایستادن در بالای جدول رده‌بندی المپیک مشهور هستند و در بیشتر دوره‌های المپیک چشمام بادامس با اختلاف زیادی در صدر قرار دارد.

در رشته بدمینتون مختلط، شنگ شیو و هوانگ یاکیونگ از چین از تیم کره جنوبی به مدال طلا دست یافتند و در دیدار پایانی با نتایج ۲۱ بر ۸ و ۲۱ بر ۱۱ دو دستی به برتری رسیدند و به مدال طلا دست یافتند. نکته جالب در این فینال لحظاتی پس از پایان مسابقه رخ داد. جایی که شنگ سیوی از هوانگ یاکیونگ خواستگاری کرد. هوانگ یاکیونگ به طور باورنکردنی و شوکه شده با پیشنهاد ازدواج از سوی هم تیمی خود مواجه شد. سیوی در مقابل یاکیونگ زانو زد و حلقه ای را در جعبه به او نشان داد و از او خواست که به پیشنهاد او پاسخ دهد. نکته جالب اینجاست که یاکیونگ به پیشنهاد ازدواج سیوی پاسخ مثبت داد و پیشنهاد او را پذیرفت. چند ساعت بعد خبر نامزدی این دو با هم منتشر شد. این یکی دیگر از ویژگی های شگفت انگیز المپیک است!

2063858

طلاق پایان راه نیست!

اشتباه نیست اگر بگوییم ماجرای قهرمانی جفت چک در رشته تنیس مختلط در المپیک 2024 پاریس یکی از دراماتیک ترین و عاشقانه ترین اتفاقات دوران المپیک نامیده می شود. دو تنیس چک زندگی مشترک خود را در سال 2021 آغاز کردند، اما چند هفته قبل از شروع بازی های المپیک XXXIII، این دو تنیس باز تصمیم به جدایی گرفتند.

کاترینا سینیاکوا، صاحب هفت عنوان گرند اسلم و دارنده مدال طلای المپیک 2020 توکیو در رده دو نفره زنان و از سوی دیگر، توماس ماچاک 23 ساله – که موفق شد مدال برنز مردان تنیس مردان را برای مسابقات کسب کند. المپیک کنونی – آنها در رشته تنیس دونفره مختلط دست به کار بزرگی زدند، غلبه کردند و توانستند به مرحله نهایی این رقابت شگفت انگیز راه یابند.

آنها در فینال ژانگ ژیژن و وانگ ژینیو از چین را شکست دادند و در سه ست، مدال طلای چینی ها را قطع کردند تا اولین مدال طلای کاروان ورزشی جمهوری چک در المپیک 2024 به ثبت برسد.

پس از پایان فینال، این زن و مرد چک دوباره مورد توجه قرار گرفتند و در فضای مجازی و برخی رسانه ها از آنها خواستند دوباره با هم ازدواج کنند! تصاویر و خوشحالی آنها پس از رسیدن به مدال طلا گواه این مدعا است. طلاق پایان راه نیست. به نظر می رسد المپیک به هر دوی آنها فرصت زندگی دوباره با هم را داده است و بعید نیست که مبارزه دوش به دوش برای گرفتن بهترین نتیجه و کسب اولین مدال طلا بهانه ای باشد برای گذاشتن و حذف واژه طلاق. » و «جدایی»!

* ندا حافظ، بچه در المپیک!

نداع حافظ شمشیرباز بیست و شش ساله مصری با یک برد و یک باخت به کار خود در مسابقات سابر انفرادی بانوان پایان داد. او در گام اول الیزابت تارتاکوفسکی آمریکایی را با نتیجه نزدیک 15 بر 13 شکست داد اما در مرحله یک هشتم نهایی مغلوب جئون هیونگ تن شد و در همان مراحل اولیه از دور مسابقات کنار رفت. او در کسب مدال و افتخارآفرینی برای کشور و هموطنان خود ناکام ماند و نتوانست آنطور که می توانست و باید به عنوان مدعی برای کسب مدال ظاهر شود. افکار عمومی و رسانه های پوشش دهنده المپیک از زندگی شخصی نادا حافظ اطلاع چندانی نداشتند، اما پس از پایان المپیک، نادا در صفحه شخصی خود در اینستاگرام موضوع جالبی را درباره خود فاش کرد.

2063859

شمشیرباز مصری اعلام کرد که در ماه هفتم بارداری خود به سر می برد و او، فرزندش و رقیبش در حال رقابت هستند. این وضعیت مایه افتخار نادا بود و بدون شک این اتفاق در ذهن تماشاگران المپیک فراموش نخواهد شد. این مورد به خودی خود نادر است و بسیار خاص تلقی می شود. برنده شدن در بازی سابر بسیار دشوارتر از تصور است و نیاز به تمرکز و دقت بالایی دارد. عملکرد نادا حافظ در هفت ماهگی بارداری، در شرایطی خاص و منحصر به فرد نسبت به سایر ورزشکاران زن، قابل تحسین است. و فراموش نکنیم که می توان او را الگوی خوبی برای مادران امروزی دانست.

* نابغه ژیمناستیک، قاتل افسردگی!

سیمون بایلز در سن 27 سالگی عملکرد شگفت انگیزی در سه المپیک از خود به جای گذاشته است و باید اعتراف کرد که لقب “نابغه فعلی ژیمناستیک جهان” قطعا به این ورزشکار آمریکایی داده شده است.

این بانوی پرش در حال حاضر سومین مدال طلای خود را در این بازی های المپیک به دست آورده است و دومین زنی است که دو بار موفق به کسب عنوان قهرمانی در خرک می شود. او در المپیک 2016 ریو چهار مدال طلا و یک برنز کسب کرد در دوره قبل تنها یک نقره و یک برنز برای آمریکا به ارمغان آورد و به دلیل افسردگی و ضعف از حضور در فینال مسابقات خودداری کرد. وضعیت روانی

او پس از غلبه بر افسردگی و غلبه بر افسردگی و بازگشت به شرایط ایده آل، در این دوره شگفت انگیز ظاهر شد و سه طلا از نوزده طلا را برای کاروان آمریکا به دست آورد. گذشته از نتایج چشمگیر او در صحنه المپیک، داستان زندگی او زمانی جالب تر می شود که متوجه می شوید قبل از شکست دادن رقبای فعلی المپیک خود، مدت ها از غول ذهنی به نام “افسردگی” رنج می برد و سرانجام بر این ویرانگر درونی غلبه کرده بود. او به دلیل رسوایی ها و آزار و اذیت های مربی سابقش دچار افسردگی شد و مدت ها تحت تاثیر این بیماری روانی قرار گرفت و سرانجام توانست با بی نظیری جسمی و روحی وارد بازی های المپیک 2024 پاریس شود. آماده سازی. Lays ثابت کرده است که سلامت روان برای یک ورزشکار المپیکی چقدر مهم است.

2063754

پس از افسردگی و پایان آن دوران بدنام، نایلز از نظر روحی بهبود یافت و به نوعی همه چیز برای او شروع شد و مانند همیشه توانایی و نبوغ خود را در ژیمناستیک به جهانیان نشان داد.

حال با مطالعه این موارد ممکن است به این نتیجه برسیم که زندگی شخصی ورزشکاران حاضر در بازی های المپیک تا چه اندازه بر عملکرد آنها در عرصه کار تاثیر می گذارد. گویی اتفاقات زندگی و ماجراهای عجیب و غریب در تار و پود المپیک تنیده شده است و هر لحظه باید منتظر ناراحتی های عجیب در بیشتر رشته های ورزشی بود.

برخلاف آنچه روانشناسان زرد در مورد موفقیت می گویند، تلاش بخشی از موفقیت یک ورزشکار المپیکی خواهد بود و دیگر عوامل را نباید به این راحتی فراموش کرد. تلاش همه موفقیت نیست. اما این تنها بخشی از موفقیت است. همین موارد ذکر شده در تفاهم نامه به وضوح نشان می دهد که ورزش و ورزشکاران حتی در بازی های المپیک نیز از اتفاقات غیرمنتظره زندگی در امان نیستند و به نوعی این دو مقوله آمیخته و قابل تفکیک نیستند. جریان مشابه بین زندگی و بازی های المپیک باعث می شود که طرفداران و حتی کسانی که این رویداد بزرگ ورزشی را جدی دنبال نمی کنند، احساس نزدیکی و همذات پنداری با ورزشکاران و رویدادی مانند بازی های المپیک داشته باشند.

ما باید زندگی کنیم، حتی در بازی های المپیک و حتی در سخت ترین و بحرانی ترین شرایط ممکن! با این حرف ها زندگی زنده می شود!

معین احمدوند

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *