الهه محمدی از اتهام همکاری با دولت خارجی متخاصم تبرئه شد / تایید ۵سال حبس به اتهام اجتماع و تبانی و یک‌سال به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

هم میهن: حکم پرونده اله محمدی خبرنگار روزنامه هم میهن را دادگاه تجدیدنظر صادر کرد.

به گفته وکیل این خبرنگار، شعبه 31 دادگاه تجدیدنظر استان تهران، الهه محمدی را از اتهام همکاری با دولت متخاصم خارجی تبرئه کرد، اما در دو اتهام دیگر یعنی 5 سال حبس به اتهام اجتماع، حکم را نقض کرد. و تبانی با امنیت کشور و یک سال حبس برای تایید اتهام وی مبنی بر فعالیت تبلیغی علیه نظام.

شهاب‌الدین میرلوحی، وکیل اله‌محمدی گفت: پس از اعتراض به حکم الهام‌محمدی، خبرنگار روزنامه همامی‌هن، پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه 31 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شد و این دادگاه نهایتاً الهام‌محمدی را تبرئه کرد. متهم به جاسوسی برای یک دولت متخاصم خارجی. اما حکم به دو اتهام دیگر یعنی 5 سال حبس تعزیری به اتهام گروهک و تبانی علیه امنیت کشور و یک سال حبس تعزیری به اتهام انجام فعالیت تبلیغی علیه نظام استصوابی صادر شده است و این حکم در تاریخ 25 تیرماه سال جاری جهت اجرا در شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب دایره 33 ارجاع و ارسال گردید. تصمیم نهایی در مورد اجرای احکام با وکلا است. البته طبق نظر دادگاه تجدیدنظر، حکم سنگین (یعنی 5 سال حبس) قابل اجراست.»

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دو اتهام باقی مانده دارای شرایط کامل بخشودگی 1401 هستند، امیدواریم الهه محمدی مشمول عفو شود و با صدور قرار تعلیق این پرونده مختومه شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *