الکترونیکی شدن صدور پروانه فعالیت و صلاحیت حرفه‌ای پزشکیان از ۲ ماه آینده

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: مدیرکل اقتصاد و درمان سازمان نظام پزشکی کشور از صدور الکترونیکی مجوز فعالیت و صلاحیت حرفه ای پزشکیان تا دو ماه آینده خبر داد.

دکتر انیسیان در یک برنامه رادیویی درباره ورود افراد غیرمتخصص به حوزه پوست و مو گفت: عوامل زیادی در این زمینه وجود دارد که باید مدیریت شوند اما مجازات های بازدارنده موثر نیست و برخورد را برای مردم سخت کرده است. با آنها در مورد خدمات نظارتی مطلع و آگاه باشید.

وی افزود: احراز هویت افراد ارائه دهنده خدمات امکان پذیر نیست. بسیاری از افراد به دلیل قیمت پایین خدمات به مراکز و افرادی مراجعه می کنند که صلاحیت حرفه ای ندارند.

وی با اشاره به صدور مجوز فعالیت و صلاحیت حرفه ای برای پزشکیان به صورت الکترونیکی گفت: در ساماندهی نظام پزشکی طرحی مطرح شده که از دو ماه آینده اجرایی می شود که بر اساس آن مجوز فعالیت و صلاحیت حرفه ای صادر می شود. به صورت الکترونیکی صادر می شود تا احراز هویت توسط مشتریان امکان پذیر باشد. از آنجایی که نظارت فیزیکی به دلیل تعداد زیاد ارائه دهندگان خدمات و مشتریان تقریبا غیرممکن است، باید از ابزارهای جدیدی برای آن استفاده کرد.

مدیرکل اقتصاد و نظام درمانی نظام پزشکی کشور در عین حال تاکید کرد که تحریم ها نیز باید بازدارندگی بیشتری داشته باشند. قوانین مربوط به مداخله غیرمجاز باید اصلاح شود.

انیسیان در بخشی دیگر از سخنان خود نیز گفت: طبق ضوابط نظام پزشکی از آنجایی که یک پزشک عمومی در دوره آموزشی مقاطع مختلفی را طی می کند، می تواند 3 تخصص را در پروانه طبابت خود مشخص کند و این روند کاملاً انجام می شود. قانونی طبیعتا متخصصان و پزشکیان عمومی نمی توانند وارد حوزه خدمات زیبایی شوند. چون باید در این زمینه دوره های تخصصی داده شود.

مدیرکل اقتصاد و درمان سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: برخورد با مداخله جویان غیرمجاز در امور پزشکی بر عهده وزارت بهداشت است و سازمان نظام پزشکی نیز مسئول رسیدگی به تخلفات جامعه پزشکی است. در وب سایت این سازمان، افراد می توانند نام پزشک را جستجو کنند و از شماره نظام پزشکی، صلاحیت حرفه ای و آدرس محل کار وی مطلع شوند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *