امضای ۱۴ سند همکاری میان ایران و عراق در سفر پزشکیان

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری به امضای 14 سند همکاری بین ایران و عراق در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: علیرغم موانع همکاری با عراق، این کشور یکی از مقاصد اصلی صادرات ایران است. به طوری که صادرات سالانه آن به حدود 10 میلیارد دلار می رسد.

مهدی سنایی معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری درباره سفر پزشکیان به عراق گفت: برنامه های این سفر بسیار فشرده و متنوع است و نشان دهنده اهمیت ویژه ای است که دولت برای همسایگان خود قائل است.

الصانی افزود: در دیدارهای متعدد با مقامات عراقی بر وفاق داخلی و وحدت کشورهای اسلامی تاکید شد و این وحدت می تواند زمینه ساز رشد، توسعه و افزایش تبادلات بین کشورهای منطقه باشد.

وی همچنین به امضای 14 سند همکاری در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: این کشور با وجود موانعی که در همکاری با عراق وجود دارد، یکی از مقاصد اصلی صادرات ایران است به طوری که صادرات آن سالانه تقریباً 10 میلیارد دلار است.

معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در این سفر مشکلات پیمانکاران ایرانی و بخش خصوصی مورد توجه قرار می گیرد و قرار است بعدازظهر همایش بزرگی با حضور تجار ایرانی برای بررسی مسائل تجارت مرزی برگزار شود.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که این سفر به رفع مشکلات موجود در حوزه تجاری کمک کند.

در ادامه سفر رئیس جمهور به بغداد بعدازظهر چهارشنبه، مقامات عالی رتبه ایران و عراق با حضور روسای جمهور دو کشور 14 سند همکاری در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و نظامی امضا کردند. زمینه ها این امضا در حوزه های هنری، رسانه، مهندسی، بازرگانی، حمل و نقل، سیاست، ورزش، کشاورزی و حج صورت گرفت.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *