امکان عودت ارز از سوی زائران پس از اربعین فراهم است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

اسنا: بر اساس آنچه از سوی بانک مرکزی اعلام شد، پس از اتمام اربعین حسینی از پنجم تا بیست و یکم شهریور ماه، امکان بازگشت ارز وجود دارد و زائران در صورت تمایل می توانند. باقی مانده ارز خود را از ارز خارج کنند. همان بانکی که به نرخ روز مرکز مبادلات ارز و طلا در ایران برای فروش گرفتند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، کامیار چیجانی کارشناس اداره نظارت بر بازار ارز بانک مرکزی با اشاره به اینکه از ابتدای فروش سکه اربعین در سال جاری تاکنون بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر ارز اربعین را از بانک ها دریافت کرده اند، گفت: . وی گفت: امسال با علاقه به توسعه زیرساخت های لازم، حدود 97 درصد از این ارزها به صورت اینترنتی و از طریق سامانه های معرفی شده توسط بانک های عامل خریداری شد.

کامیار چیجانی با اعلام اینکه سال گذشته در اربعین حسینی حدود یک میلیون نفر ارز دریافت کردند، اظهار کرد: امسال شاهد افزایش 50 درصدی میزان ارز ارائه شده از طریق شبکه بانکی بودیم. همچنین در سال گذشته نیمی از زائران ارز خود را به صورت مجازی خریداری کردند که امسال به 97 درصد رسید.

وی تاکید کرد: طی روزهای آینده در استان‌هایی که به مبادی خروجی کشور به مقصد عراق منتهی می‌شوند، بانک‌های عامل موظفند شعبه نگهبانی داشته باشند و ارز مورد نیاز زائران را تامین کنند.

کارشناس اداره نظارت بر بازار ارز بانک مرکزی با بیان اینکه عرضه سکه اربعین به زائران تا یک روز مانده به اربعین حسینی ادامه دارد، گفت: ادامه دارد. در صورت بازگشت زائران از حج و تمایل به انجام آن، می توانند ارز باقیمانده خود را از همان بانکی که آن را خریداری کرده اند، به نرخ روز ارز ایران و مرکز مبادلات طلا بفروشند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *