امیر قطر: هرگونه آتش‌بسی باید منجر به برپایی کشور فلسطین شود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: امیر قطر در نشست سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس اظهار داشت که هرگونه آتش بس باید به بستری برای مذاکرات برای تشکیل کشور فلسطین تبدیل شود.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در نشست سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس گفت: این نشست نشان دهنده تقویت همکاری بین دو طرف است و ما از عملکرد شورای همکاری خلیج قدردانی می کنیم. ” اتحادیه اروپا سند همکاری با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را تصویب کرد.

امیر قطر با تاکید بر اینکه آینده همکاری دو طرف روشن است، گفت: روابط تاریخی با یکدیگر بر اساس منافع مشترک و احترام به قوانین بین المللی داریم.

وی گفت: ما از بزرگی خطراتی که جهان در نتیجه تداوم جنگ در غزه، لبنان و اوکراین با آن مواجه است آگاه هستیم و نقش اروپا را در حفظ امنیت و صلح جهانی می ستاییم.

امیر قطر گفت: جنگ ویرانگر اسرائیل علیه غزه و لبنان بر نیاز فوری به یافتن مکانیزم جامع برای حل این مناقشه تایید می کند.

آل ثانی توضیح داد: ما خواستار آتش بس فوری در غزه و لبنان و پایان دادن به اقدامات تحریک آمیز شهرک نشینان تحت حمایت ارتش اسرائیل در کرانه باختری هستیم.

وی با قدردانی از مواضع کشورهای اروپایی در قبال جنایت علیه غیرنظامیان گفت: ما خواستار آتش بس در لبنان و اجرای قطعنامه 1701 هستیم.

امیر قطر تاکید کرد که “آتش بس باید به بستری برای مذاکراتی تبدیل شود که منجر به راه حلی عادلانه برای تشکیل کشور فلسطین شود.”

آل ثانی همچنین بر محکومیت حملات اسرائیل به خاک لبنان و نیروهای یونیفل تاکید کرد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *