انتخابات در فرانسه؛ پیش‌بینی‌ها حکایت از این دارد که «راست افراطی» می‌تواند بیشترین رای‌ها را به دست بیاورد، اما نه اکثریت پارلمان را

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

بی بی سی: رأی دهندگان فرانسوی – یکشنبه 17 جولای با گزینه «خودسازی» در دور دوم انتخابات پارلمانی زودهنگام شرکت خواهند کرد. بر اساس نظرسنجی ها، حزب راست افراطی جامعه ملی انتظار می رود بیشترین آرا را به دست آورد، اما بعید است که اکثریت را به دست آورد.

بر اساس تحلیل رویترز، چنین نتیجه‌ای می‌تواند کشور را وارد یک پارلمان بی‌نظم کند و قدرت رئیس‌جمهور امانوئل مکرون را به شدت محدود کند.

به همین ترتیب، یک رئیس‌جمهور طرفدار کسب‌وکار و طرفدار اروپا ممکن است خود را مجبور به «همزیستی» دشواری ببیند، اگر یک حزب ناسیونالیست وسواس به اروپا اکثریت را به دست آورد.

رای گیری از ساعت 8 صبح آغاز می شود و در شهرهای کوچک ساعت 18 و در شهرهای بزرگ ساعت 20:00 پایان می یابد. پیش بینی نتیجه رای گیری دشوار است و بستگی به این دارد که آیا رای دهندگان به فراخوان های “ائتلاف های ضد ملی پیشرو” برای جلوگیری از به قدرت رسیدن راست افراطی یا حمایت از رقبای راست افراطی خود پاسخ دهند.

به گزارش تایمز اسرائیل، مارین لوپن، رهبر راست افراطی، که پیش از این سه بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده بود، امیدوار بود که حزب مجمع ملی بتواند در دور اول انتخابات که قرار است در 10 جولای برگزار شود، مقام اول را کسب کند. اکثریت مطلق پارلمان، جردن باردلا 28 ساله را به عنوان نخست وزیر منصوب کرد.

اما هفته گذشته بیش از 200 توافق تاکتیکی بین نامزدهای میانه و چپ در حوزه های انتخاباتی برای جلوگیری از پیروزی حزب شورای ملی صورت گرفت. این اقدامی است که یادآور جبهه جمهوری خواهان علیه راست افراطی است که برای اولین بار در زمان رویارویی ژان ماری لوپن، پدر مارین لوپن، در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری 2008 با ژاک شیراک شکل گرفت.

این امر منجر به آخرین نظرسنجی ها شده است که پیش بینی می کند مجلس ملی نمی تواند 289 کرسی لازم برای دستیابی به اکثریت مطلق در مجلس ملی 577 کرسی را به دست آورد، اگرچه این حزب همچنان بزرگترین حزب در پارلمان خواهد بود.

رافائل گلوکسمن، یکی از اعضای پارلمان اروپا که در انتخابات ماه گذشته اروپا رهبری نظرسنجی‌های چپ‌گرای فرانسه را بر عهده داشت، گفت که دور دوم انتخابات روز یکشنبه را به عنوان یک همه‌پرسی ساده در مورد اینکه آیا خانواده لوپن کنترل این کشور را در دست خواهند گرفت یا خیر تلقی می‌کند. ” “

او هفته گذشته به رادیو فرانس اینتر گفت: “فرانسه در لبه پرتگاه است و ما نمی دانیم که می پریم یا نه.”

باردلا می گوید در صورتی که مجلس ملی اکثریت را به دست نیاورد از تشکیل دولت امتناع خواهد کرد، هرچند لوپن گفته است در صورت شکست ممکن است تلاش کند.

رویترز در ادامه این گزارش نوشت: اگر مجلس ملی از اکثریت محروم شود و از تشکیل دولت امتناع کند، فرانسه – خود را در قلمروی ناشناخته خواهد یافت. تشکیل ائتلاف برای هر دو بلوک به دلیل اختلافات سیاسی بین آنها دشوار خواهد بود.

پیش از این، آسوشیتدپرس گزارش داده بود که جردن بردلا، که هیچ تجربه دولتی ندارد، گفت که از قدرت خود به عنوان یک نخست وزیر بالقوه برای جلوگیری از ادامه دادن امانوئل مکرون به تامین سلاح های دوربرد اوکراین برای مبارزه با روسیه استفاده خواهد کرد. حزب باردلا، مجلس ملی، روابط تاریخی با روسیه دارد.

این حزب همچنین حق شهروندی افراد متولد فرانسه را زیر سوال می برد و می خواهد حقوق شهروندان فرانسوی دارای تابعیت مضاعف را محدود کند. منتقدان می گویند که این اقدام حقوق اساسی بشر را تضعیف می کند و آرمان های دموکراتیک فرانسه را تهدید می کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *