انصراف بایدن معادلات را تغییر داد؛ هالیوودی ها به چه کسی رای می دهند؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

اکونومیست: معادلات سیاسی آمریکا تغییر کرده و محبوبیت نامزد دموکرات در برابر دونالد ترامپ افزایش یافته است. پیش از این، بسیاری از چهره های هالیوود یا از ترامپ حمایت می کردند و یا حداقل سعی می کردند در مورد انتخابات سکوت کنند.

اما اکنون تعداد زیادی از هالیوودی ها برای حمایت از کاندیدای حزب دموکرات آمده اند و لیست های انتخاباتی در مهم ترین مرکز سینمایی جهان رنگ تازه ای به خود گرفته است. طبیعتاً به نظر می رسد امسال در مقایسه با انتخابات قبلی در آمریکا که رقابت بین هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ بود، در میان چهره های هالیوودی حمایت بیشتری از ترامپ وجود دارد.

طرفداران کامالا

پیش از آن هالیوود که خواهان عقب نشینی بایدن بود، تحریم های مالی را علیه حزب دمکرات آمریکا وضع کرد و کمک مالی به نامزد این حزب در انتخابات آمریکا را منوط به استعفای بایدن کرد و امیدوار بود که چهره جوان تری با چنین ترفندی مداخله کند. . چرخه رقابتی می کشد

حدود یک ماه پیش، جورج کلونی، بازیگر برنده اسکار، نامه ای سرگشاده در نیویورک تایمز منتشر کرد و نوشت که اگرچه جو بایدن قبلاً دموکراسی را نجات داده است. اما در دوره جدید انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با عقب نشینی می تواند موقعیت بهتری برای شکست ترامپ برای دموکرات ها فراهم کند.

اکنون پس از استعفای بایدن، ممنوعیت مالی حزب دموکرات به پایان رسیده است و دایموند لیندوف، تهیه کننده و فیلمنامه نویس که یکی از خالقان ممنوعیت دموکرات ها بود، گفت که با رفتن بایدن، ما اشتیاق واقعی برای انتخابات داریم و ما همه اشکال ممنوعیت مالی را به منظور حمایت از کامالا هریس از بین خواهد برد. اگرچه به گفته برخی رسانه ها انتظار می رود موج حمایت از کامالا هریس در هالیوود بالا برود، اما چهره های مطرح سینما و موسیقی آمریکا هنوز از کامالا هریس حمایت نکرده اند.

تاکنون کاردی بی، باربرا استرایسند، جیمی لی کرتیس و شاندا رایمز که از معدود هنرمندان مشهور جهان هستند به این اتفاق واکنش نشان داده و از هریس حمایت کرده اند. علاوه بر این هنرمندان، برخی از سرمایه گذاران و صاحبان شرکت های بزرگ نیز حمایت خود را از هریس اعلام کردند. بیگال دیزنی، مدیر شرکت والت دیزنی، قبلاً گفت: “کامالا هریس یک نامزد عالی خواهد بود و ما از حمایت مالی کامل او برخوردار خواهیم بود.”

دیروز گزارش شد که در اولین روز استعفای بایدن، بیش از 81 میلیون دلار کمک مالی برای حمایت از هریس جمع آوری شد. این در حالی است که برخی از چهره های مطرح هالیوود از نامزدی کامالا هریس ابراز نگرانی کرده اند. فارست ویتاکر، بازیگر سرشناس سینما، گفت که هالیوود همچنان تک همسر است و نگرش های نژادپرستانه دارد. بنابراین، ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که او قاطعانه از نامزد رنگین پوست حزب دمکرات که او نیز یک زن است، حمایت کند.

حامیان ترامپ

در مورد حمایت هالیوود از هریس تردیدهایی وجود دارد در حالی که برخی چهره ها حمایت خود را از ترامپ اعلام کرده اند. تیراندازی به ترامپ احساسات آمریکایی ها را برانگیخت و باعث شد برخی هنرمندان حرفه بحث برانگیز و دشوار ترامپ را فراموش کنند. همین مشکل باعث شده هنرمندان در ده روز اخیر بیشتر جذب او شوند. بروس ویلیس، جسیکا سیمپسون، سیلوستر استالونه، مایک تایسون، چارلی شین، تام برادی، هالک هوگان، گری بوزی و دیگران از مهم ترین چهره های حامی ترامپ در هالیوود هستند. بروس ویلیس، بازیگر برجسته ای که پیش از این گزارش شده بود که از زوال عقل رنج می برد و در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و حمایت خود را از ترامپ به طور علنی نشان داد، نیز گفت که رئیس جمهور آینده ایالات متحده است و می تواند با افتخار هویت آمریکایی را احیا کند.

جسیکا سیمپسون بازیگر و خواننده نیز گفت من همیشه جمهوریخواه خواهم بود. ترامپ نیازی به حمایت مالی ندارد، اما اگر لازم باشد، حاضرم در کمپین او مشارکت کنم.

سیلوستر استالونه، بازیگر و کارگردان سینما که پیش از این از ترامپ حمایت کرده بود، گفت که آماده است به هر شکلی که لازم باشد به ترامپ و کمپین های انتخاباتی او کمک کند و این کار باعث افتخار اوست. همه اینها در شرایطی است که ایلان ماسک، سرمایه دار بزرگ آمریکایی و تاجر میلیاردر آمریکایی، گفت که او به تنهایی 45 میلیون دلار به کمپین ترامپ کمک خواهد کرد. این روزها هالیوود به محل تجمع حامیان دو حزب اصلی جمهوری خواه و دموکرات تبدیل شده است. البته اکثر فعالان هالیوود معمولاً حامی دموکرات ها هستند، اما نباید فراموش کرد که زمانی ترامپ توانست کمپین های حمایتی در هالیوود را خنثی کند، زمانی که حریف او یک زن دموکرات مانند امسال بود. آیا هالیوود قدرت اجماع ملی در آمریکا علیه ترامپ را دارد؟

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *