اولتیماتوم کمیته انضباطی به قراردادهای صوری / دردسر بزرگ استقلال در هفته اول

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

اسنا : رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد در صورت اثبات وجود قرارداد رسمی بین باشگاه و بازیکن، باشگاه از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم و این بازیکن به مدت دو سال از ورزش محروم می شود. .

ابوالفضل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی در نشست خبری درباره قوانین جدید انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: در مورد قراردادها باید نکاتی را بگویم، اول اینکه باید قرارداد لغو شود و در لیگ ثبت شود. سازمانی که باید در سازمان لیگ ثبت شود. دوم: تعیین مهلت برای ثبت نام بازیکنان لیگ برتری الزامی است چرا که به باشگاه ها 20 روز فرصت داده شد تا 16 بازیکن خود را در مهلت تعیین شده ثبت نام کنند، در غیر این صورت باشگاه لیگ برتری به پرداخت 5 میلیارد تومان جریمه و باشگاه دسته اولی محکوم می شود. 3 میلیارد تومان جریمه شود. .

وی افزود: اگر 48 ساعت مانده به بازی اول کارت بازی صادر نشود دیگر حق بازی نخواهد داشت و 4 تیم همچنان با مشکل مواجه هستند. این رویه تا 7 شهریور که آخرین مهلت نقل و انتقالات است ادامه دارد. – شنیدم یکی از باشگاه های معروف ما به تازگی مدارکی را به سازمان لیگ ارائه کرده است. آنها روز جمعه بازی دارند و اگر – به هر دلیلی کارت صادر نشود، این باشگاه حق استفاده از بازیکنان خود را ندارد. طبیعتاً در صورت استفاده و شکایت از تیم مقابل تحت عنوان بازیکن غیر مجاز بررسی می شود. (استقلال روز جمعه به مصاف چمز آذر می رود).

رئیس کمیته انضباطی ادامه داد: در خصوص قراردادهای رسمی، اگر در سازمان لیگ ثابت شود که باشگاه با یکی از بازیکنان دو نسخه قرارداد بسته است، باشگاه متخلف پنجره نقل و انتقالات خود را به مدت دو فصل بسته خواهد دید. و باشگاه متخلف پنجره نقل و انتقالات خود را به مدت دو فصل بسته خواهد دید. این بازیکن دو فصل از ورزش محروم خواهد شد

حسن زاده گفت: موضوع بعدی مصاحبه ها و اظهارات، باشگاه ها و اعضای آن علیه یکدیگر است که در سه مورد جرایم سنگین است. مورد اول انتشار آگهی غیرفنی باشگاه، مصاحبه خارج از مسئولیت آنها در رابطه با فدراسیون و انتشار بیانیه ای برای مدیران روابط عمومی در مورد فدراسیون است. اگر این بیانیه توسط روابط عمومی منتشر شود، این دستورالعمل محکومیت همه مدیران باشگاه را پیش بینی می کند. جریمه های پیش بینی شده لیگ یک در مرحله اول 500 میلیون تومان و برای لیگ برتر 2 میلیارد تومان خواهد بود و در صورت تکرار به 4 میلیارد تومان می رسد و تا زمانی که پرداخت نشود نمی توانند کار کنند.

وی ادامه داد: سقف بودجه باشگاه ها بر اساس تصمیمات تیم کاری تعیین می شود و پرداخت های باشگاه به بازیکنان تعدیل می شود.

رئیس کمیته انضباطی در خصوص هرج و مرج و عدم شرکت برخی باشگاه ها در جلسات گفت: آمارها حاکی از آن است که باشگاهی که مربیان آن در فضای مجازی و زمینی رفتار نادرست دارند، تریبون هوادارانش را زیر پا می گذارد. ما در قوانین انضباطی نقص داریم و پرداخت جریمه بر عهده باشگاه است. باشگاه ها قرار بود تا 14 مرداد 16 نفر از اعضای خود را ثبت نام کنند و چون از این مهلت گذشتند تخلف کردند. تا 23 مرداد به 13 باشگاه فرصت دادیم اما – 4 باشگاه جریمه شدند و حتی از خود دفاع نکردند. اینها همان افرادی هستند که در همایش های انضباطی شرکت نمی کنند. ما دوست نداریم با توجه به اینکه لیگ هنوز شروع نشده جریمه ای برای کسی در نظر بگیریم، اما واقعیت چیز دیگری است. باشگاه ها دو هفته از تاریخ محکومیت برای پرداخت جریمه فرصت دارند.

“چقدر در مورد قوانین سختگیر هستید؟” حسن زاده درباره این موضوع گفت: بزرگترین چالشی که با آن مواجه شدیم مصاحبه ها بود که خیلی اذیتمان کرد و از فوتبال لذت نبردیم. در واقع این دستورالعمل ها از نظر ما موثر و جدی است، همانطور که در پایان سال گذشته دیدید. انتظار ما این است که شاهد کاهش تخلفات باشیم. در حال حاضر لیگ سوم را به دلیل دو موضوع انضباطی مربوط به تقلب متوقف کرده ایم. ما ارتباطات زیادی داریم اما تاثیری در روند نتیجه نهایی ندارد و همه اعضا نظرات خود را بیان می کنند.

وی افزود: در آیین نامه، سوت داور در زمین، تصمیم نهایی است که تغییری نمی کند و مصاحبه با داوران تاثیری در جریمه آنها ندارد. اگر خطای جدی وجود داشته باشد و داور آن را نبیند، کمیته انضباطی تصمیم خود را خواهد گرفت اگر داور در هویت فرد اشتباه کند، این موضوع قابل اصلاح است و در هیچ موردی تصمیم گیری نمی شود. مورد دیگر تغییر یافته است. ما آستر جیب کسی نیستیم

رئیس کمیته انضباطی با بیان اینکه چالش اصلی کمیته داوری از سوی کادر فنی این تیم است، تصریح کرد: اگر ابتدا ارزیاب مصاحبه شود، قطعا برای اولین مصاحبه دو میلیارد دلار جریمه می شود و اگر تصمیم گرفته شود که شخص این کار را می کند و جریمه نمی دهد، حق نیمکت نشینی را نخواهد داشت و ظرف دو هفته دیگر تکلیفش مشخص می شود و مصاحبه های بعدی هر بار چهار میلیارد تومان جریمه می شود. اگر صلاح است تخلف کنند.

ابوالفضل حسن زاده رئیس کمیته انضباطی – در نشست خبری خود در خصوص میزان جریمه های تعیین شده برای باشگاه های لیگ برتری در فصل گذشته اظهار داشت: باشگاه استقلال با 21 محرومیت به دلیل تخلف هواداران رکورددار لیگ برتر است. فصل گذشته و پس از آن پرسپولیس و استقلال با 13 فرقه در رده های بعدی قرار گرفتند. تیمی که بیشترین رای را به خود اختصاص داده استقلال خوزستان با 46 رای است. کمترین آرا با گلگهر سیرجان با 9 رای بود. شایع ترین تخلف در لیگ یک، تخلف تیمی است که در آن بیش از 5 بازیکن و اعضای کادرفنی کارت زرد یا قرمز دریافت می کنند که با 87 مورد در لیگ یک بیشترین موارد را به خود اختصاص داده است.

رئیس کمیته انضباطی افزود: تخلف از داور مسابقه 84 رای، تخلف تماشاگران 83 رای و رفتار غیرورزشی 74 رای در رده های زیر به دست آورد. تیمی که هوادارانش در فصل گذشته بیشترین تخلف را داشتند خیبر خرم آباد بود و تیم های ام اس کرمان و شهرداری آستارا کمترین تخلف را داشتند.

حسن زاده درباره ممانعت از نشست مدیران رسانه ها روی نیمکت تیم گفت: آئین نامه سازمان را تصویب کردند و ما هم در حال اجرای آن هستیم.

وی درباره تفاوت رای تجدیدنظر با رای کمیته انضباطی توضیح داد: در کار قضایی طبیعی است که مرجع بدوی تصمیم می گیرد و در تجدیدنظر رسیدگی می شود که بررسی است و هر کمیته نظر خود را می دهد. ما بالاترین جریمه تاریخ را در پرونده سپاهان گرفتیم و این تیم را 4 میلیارد تومان جریمه کردیم و 6 بازیکن آن مجوز بازی را نداشتند.

رئیس کمیته انضباطی در پایان گفت: دستورالعمل امسال کامل‌تر و واضح‌تر است و جای هیچ تفسیری نیست. امیدوارم نیازی به اجرا نداشته باشیم و همه تیم ها قرارداد ببندند. قرارداد رسمی تا امسال جریمه انضباطی نداشت و در صورت تایید امسال، پشت صحنه قرارداد وجود دارد، باشگاه دو فصل محروم می شود و بازیکنان حق نشستن بر روی زمین را نخواهند داشت. نیمکت به مدت دو سال که برای اولین بار اعمال می شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *