اولین بیمار نورالینک توضیح داد: اگر تراشه مغزی هک شود، چه اتفاقی می‌افتد؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

اولین بیمار انسانی Neuralink اخیراً در یک پادکست در مورد احتمال هک شدن تراشه مغز Neuralink صحبت کرد. نولاند آرباگ می‌گوید این امکان وجود دارد که هکرها بتوانند به این تراشه دسترسی داشته باشند تا اطلاعات مغز او را ببینند یا حتی مکان‌نمای رایانه‌اش را کنترل کنند. با این حال، آرباگ خیلی نگران هک شدن نیست.

نولاند آرباگ در پادکست جو روگان ظاهر شد و پرسید که آیا امکان هک این تراشه وجود دارد؟ او جواب داد. پاسخ کوتاه این است: “بله” این تراشه قابل هک است. با این حال، به گفته او، هک ایمپلنت مغزی او در مرحله فعلی اطلاعات و عملکرد زیادی به هکر نمی دهد.

آرباگ می‌گوید با هک کردن تراشه، ممکن است بتوانید برخی از سیگنال‌های مغزی او را ببینید و شاید به برخی از داده‌هایی که Neuralink جمع‌آوری می‌کند دسترسی داشته باشید.

موفقیت ایمپلنت تراشه مغزی از Neuralink

نولاند آرباگ مردی 29 ساله است که از گردن به پایین فلج شده است. او قبلاً گفته بود که تراشه مغزی Neuralink به او استقلال بیشتری می‌دهد و به او کمک می‌کند تا ارتباط اجتماعی دوباره برقرار کند. این تراشه به او اجازه می دهد تنها با استفاده از مغز خود مکان نما را روی صفحه کامپیوتر خود کنترل کند.

او قبلاً گفته بود که از تراشه Noralink برای ارسال پیام، استفاده از اینستاگرام، پاسخ دادن به ایمیل‌ها، خواندن کمیک‌های آنلاین و دسترسی به وب‌سایت‌ها استفاده می‌کند. آرباگ در پادکست روگان گفت: اگر یک هکر به رایانه خود متصل باشد، هکر می تواند نشانگر ماوس خود را کنترل کند. آرباگ همچنین گفت که هکر می تواند با ورود به رایانه خود به پیام ها و ایمیل های او دسترسی داشته باشد.

از سوی دیگر، مشخص نیست که داده های مغز با هک شدن این تراشه چگونه خواهد بود. تراشه Neuralink، به اندازه یک سکه، حاوی هزاران الکترود است که فعالیت مغز را کنترل و تحریک می کند. سپس اطلاعات به دست آمده به صورت دیجیتالی به محققان منتقل می شود.

با این حال، آرباگ گفت که قبل از شروع آزمایش به او در این مورد هشدار داده شده بود و او نگران هک شدن نیست. چندی پیش Noland Arbaugh تجربیات زندگی خود را با تراشه Neuralink روایت کرد و اینکه چگونه این فناوری به او در انجام کارهای مختلف کمک می کند.

منبع: دیجیاتو

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *