اپل احتمالاً در آیفون ۱۶ فناوری جدیدی برای تعویض باتری معرفی می‌کند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

طبق گزارش های منتشر شده، به نظر می رسد اپل در حال کار بر روی فناوری جدیدی است که جایگزینی باتری آیفون را آسان تر می کند. احتمالاً اواخر امسال آن را در سری آیفون 16 خواهیم دید.

قانون جدید اتحادیه اروپا تولیدکنندگان گوشی های هوشمند را ملزم می کند تا سال 2025 از باتری های قابل تعویض به راحتی در محصولات خود استفاده کنند. اکنون، The Information در گزارش جدید خود با استناد به منابعی از زنجیره تولید آیفون می گوید که اپل در حال بررسی استفاده از فناوری چسب القایی الکتریکی برای رسیدن به این هدف است. .

تغییرات در فناوری جدید تعویض باتری آیفون

روش فعلی تعویض باتری آیفون بسیار چالش برانگیز است. به عنوان مثال، ابتدا باید نوارهای چسب برداشته شوند. پس از خارج کردن باتری قدیمی، تجهیزات تخصصی برای نصب باتری جدید مورد نیاز است.

اما در فناوری جدید، اپل احتمالا باتری را در یک محفظه فلزی (به جای فویل) قرار می دهد و با کمک برق کم ولتاژ، باتری جدید به راحتی تعویض می شود. تصویر بالا سال گذشته فاش شد و باتری آیفون 16 پرو را با بدنه فلزی و هیت سینک گرافنی نشان می دهد.

البته، حتی با وجود این، کاربران همچنان مجبورند خودشان آیفون را باز کنند، کاری که با استفاده از چسب و پیچ برای ثابت نگه داشتن صفحه نمایش آیفون و ضد آب بودن، پیچیده تر می شود.

انتظار می رود این روش جدید تعویض باتری حداقل در یکی از مدل های آیفون 16 که اواخر امسال عرضه می شود، استفاده شود. همچنین در صورت موفقیت آمیز بودن، تمامی نسخه های آیفون 17 برای سال آینده از آن بهره مند خواهند شد.

حتی با وجود این تغییرات که هدفشان ساده‌سازی فرآیند تعویض باتری آیفون است، انتظار می‌رود اپل به دلیل پیچیدگی و خطرات احتمالی، به کاربران توصیه کند برای این کار از متخصصان و متخصصان کمک بگیرند.

منبع: دیجیاتو

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *