ایده نیسان برای کاهش مصرف سوخت؛ رنگی که دمای خودرو را تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد پایین‌ می‌‌آورد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

نیسان به امید کاهش دمای خودرو و کاهش مصرف انرژی، فناوری «رنگ سرد» را آزمایش می کند. این خودروساز ژاپنی می گوید آزمایشات نشان داده است که این پوشش ویژه دمای سطح بیرونی را تا 12 درجه سانتیگراد و دمای داخلی خودرو را تا 5 درجه سانتیگراد کاهش می دهد.

یک پوشش خنک کننده ویژه در مرکز تحقیقات نیسان در اوباما، ژاپن در حال آزمایش است. طبق اعلام این غول خودروسازی ژاپنی، این رنگ بدنه می تواند دمای بیرون خودرو و در نتیجه دمای داخل کابین را کاهش دهد.

این رنگ با مشارکت شرکت چینی رادی کول متخصص در تولید محصولات خنک کننده تابشی تولید شده و در تولید آن از مواد و مواد اولیه چند ساختاری استفاده شده است. این پروژه بخشی از طرح نیسان برای ایجاد خودروهای کم مصرف تر، تمیزتر و پایدارتر است.

دکتر سوسومو میورا مدیر ارشد و کارشناس آزمایشگاه مواد پیشرفته و پردازش در مرکز تحقیقات نیسان است. او توضیح می‌دهد: «ما از طریق آزمایش در مرکز تحقیقات نیسان، این کارآیی را تأیید کردیم و سپس در نوامبر سال گذشته، آزمایش‌های میدانی واقعی را در فرودگاه هوندا آغاز کردیم قادر به تایید کاهش دما در خارج 12 درجه سانتیگراد و کاهش 5 درجه سانتیگراد در داخل خودرو است.

پوشش‌های خنک مشابه اکنون در ساختمان‌های سراسر جهان برای کاهش دمای سطح در محیط‌های شهری با بازتاب تابش خورشیدی قبل از جذب آن استفاده می‌شود.

اما در حالی که آزمایش‌ها نشان داده‌اند که این پوشش در کاهش دما روی خودروها موثر است، این پوشش شش برابر ضخیم‌تر از رنگ‌های سنتی خودرو است که می‌تواند بازاریابی این پوشش را به چالشی تبدیل کند. یکی از تفاوت‌های اصلی بین محیط آزمایشگاه و صنعت خودروسازی این است که در محیط آزمایشگاهی از انواع رنگ‌های با ضخامت بالا استفاده می‌کنیم که منعکس‌کننده نور هستند و نیازی به پاشیدن آن‌ها روی سقف نیست. برادران اسکار، محقق ارشد طراحی و مهندسی محیطی در دانشگاه کالج لندن، ما فقط از غلتک های رنگ برای پوشاندن سطوح بزرگ استفاده می کنیم. خودرو، و این رنگ بسیار نازک تر از رنگ هایی است که معمولاً در ساخت و ساز استفاده می شود، این یکی از چالش هایی بود که آنها با آن مواجه بودند، اما با ارائه این محصول به مشتریان خود بر آن غلبه کردند.

آزمایشات و تحقیقات نیسان ادامه دارد و علیرغم برخی چالش ها، دکتر میورا از پیشرفت کار بسیار خوشحال است. او می‌گوید: «امیدوارم این رنگ با تنوع زیاد و سفارش‌های خاص عرضه شود، به‌ویژه در زمینه استفاده از وسایل نقلیه تجاری سبک مانند کامیون‌ها، کامیون‌ها یا آمبولانس‌ها که بیشتر روز را می‌گذرانند. گشت زنی در محیط های بیرونی.”

همانند نیسان، تویوتا موتور نیز در حال آزمایش رنگ‌های خنک‌کننده است و تمرکز این شرکت بر روی رنگ‌هایی است که می‌توانند نور خورشید را منعکس کنند.

رادیکول که در این پروژه با نیسان همکاری می کند، یک شرکت چینی است که در زمینه های مختلف در زمینه تولید پوشش ها و محصولات خنک کننده سطوح با شرکای ژاپنی همکاری می کند. البته در زمینه رنگ خودرو، نیسان تنها شرکتی است که با رادیکول همکاری می کند.

منبع: یورونیوز

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *