ایسپا: میزان مشارکت قطعی به ۴۳.۹ درصد رسیده / آرای پزشکیان، روند صعودی دارد؛ از ۱۹.۸ درصد به ۲۴.۴ درصد رسیده / آرای جلیلی و قالیباف با کاهش مواجه شده / با انصراف جلیلی، ۴۸ درصد طرفدارانش به قالیباف رأی خواهند داد، ۷.۹ درصد به پزشکیان / با انصراف قالیباف ۳۳.۳ درصد آرای او به سبد جلیلی ریخته می شود؛ ۱۹.۴ درصد آن‌ها هم به پزشکیان رأی خواهند داد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسپا آخرین نتایج نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری خود را منتشر کرد.

به گزارش «منتخب»، نتایج موج جدید نظرسنجی انتخاباتی ایسپا که در روزهای 2 و 3 تیرماه به صورت حضوری با حجم نمونه 4057 نفر در سراسر کشور (شهرها و روستاها) انجام شد، به شرح زیر است.

بر اساس نتایج این موج، تغییر محسوسی در میزان مشارکت مردم در انتخابات نسبت به موج قبلی (29 و 30 خرداد) مشاهده نشد. نرخ مشارکت تایید شده در نظرسنجی فعلی به 43.9 درصد رسید، در حالی که در موج قبلی 42.5 درصد بود. پیش بینی می شود روند مشارکت مردم در این هفته و تا روز انتخابات تغییر کند.

داده های سه موج آخر نظرسنجی ایسپا نشان می دهد که برخلاف میزان مشارکت، آرای بالقوه سه نامزد پرطرفدار ریاست جمهوری در آخرین نظرسنجی ایسپا در روزهای دوم و سوم تیرماه نسبت به موج های قبلی تغییر کرده است. این تغییر برای آقای مدیچیان روندی صعودی دارد که سهم آرای او از 19.8 درصد در موج قبلی به 24.4 درصد در نظرسنجی فعلی افزایش یافته است. همزمان آرای دو کاندیدای دیگر، آقایان جلیلی و قالیباف نیز کاهش یافت. سهم سعید جلیلی از 26.2 درصد در موج قبل به 24 درصد در نظرسنجی فعلی کاهش یافت. این کاهش برای آقای قالیباف نیز اتفاق افتاد و آرای ایشان از 19 درصد در موج قبل به 14.7 درصد در این موج کاهش یافت.

آنچه قابل تامل است این است که درصد مرددها برای رای دادن به نامزدها نسبت به موج قبلی اندکی افزایش یافته است. با توجه به برگزاری مناظره ها و اعلام نامزدها در روزهای آینده و احتمال انصراف برخی از نامزدها، انتظار داریم تعداد افراد بلاتکلیف کاهش یابد.

نتایج رای گیری نامزدهای ریاست جمهوری نشان می دهد که در صورت انصراف هر یک از نامزدهای انتخاباتی، با انصراف سعید جلیلی، 48 درصد از هواداران وی به محمدباقر قالیباف، 15.1 درصد به علیرضا زاکانی و 7.9 درصد به مسعود رای می دهند. مازیکیان.

در مورد انصراف قالیباف نیز 33.3 درصد آرای او به برگه سعید جلیلی و 19.4 درصد به پزشکان اضافه می شود. 18.5 درصد نیز گفتند که تصمیمی برای جایگزینی نگرفته اند و باید به برنامه های دیگر نامزدها نگاه کنند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *