ایشیبا، وزیر دفاع سابق ژاپن، نخست وزیر جدید این کشور شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: شیگرو ایشیبا، وزیر دفاع سابق ژاپن با رویکرد غربی و حامی «نسخه آسیایی ناتو» پس از پیروزی در انتخابات حزب حاکم به عنوان نخست وزیر جدید این کشور شناخته می شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از توکیو با انتشار این خبر افزود: روز جمعه (به وقت محلی) حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن شیگرو ایشیبا را به عنوان رهبر جدید این حزب انتخاب کرد و وی به عنوان نخست وزیر آینده ژاپن معرفی خواهد شد. . هفته

این گزارش حاکی از آن است که با کسب رهبری حزب لیبرال دموکرات ژاپن که همچنان اکثریت پارلمان فعلی این کشور را حفظ کرده است، راه رسیدن به سمت نخست وزیری در ژاپن را هموار می کند.

آسوشیتدپرس همچنین گزارش داد که ایشیبا، که به عنوان کارشناس سیاست دفاعی شناخته می شود، (پیش از این) یک نسخه آسیایی از اتحاد نظامی و امنیتی ناتو بین ژاپن و ایالات متحده را پیشنهاد کرده بود.

بنابراین گزارش، دولت فومیو کیشیدا پنج شنبه آینده استعفای خود را تقدیم می کند و ایشیبا پس از تایید رسمی پارلمان ژاپن، دولت جدید تشکیل خواهد داد.

حزب حاکم لیبرال دموکرات – (جمعه 6 اکتبر / 27 سپتامبر) انتخاباتی را برای تعیین رهبر جدید این حزب برگزار کرد و با توجه به اینکه هر دو مجلس پارلمان تحت کنترل حزب لیبرال دموکرات هستند، این حزب به طور قطع پست نخست وزیری را به دست خواهد آورد.

کیشیدا که در 29 سپتامبر 2021 به عنوان نخست وزیر انتخاب شد، مجلس نمایندگان را در 14 اکتبر (23 اکتبر) همان سال منحل کرد تا انتخابات عمومی در 31 اکتبر (10 نوامبر) برگزار شود.

وی اعلام کرد که پس از یک رسوایی مالی که به اعتماد رأی دهندگان به حزب حاکم لطمه زد، در پایان دوره سه ساله خود کناره گیری خواهد کرد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *