ایمان خلیف؛ از فروش «نان» در کودکی تا کسب مدال طلا در «شهر نور»

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

عربی: ایمان خلیف بوکسور الجزایری پس از سال ها نان فروشی در کودکی و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات و هزینه های ورزش حرفه ای، مدال طلای بوکس المپیک پاریس را به دست آورد.

مسیر خلیف به سمت ورزش حرفه ای هموار نبود چرا که او ابتدا به دلیل عشق به فوتبال در مستطیل سبز فعالیت خود را آغاز کرد و سپس به توصیه مربی راهی دنیای بوکس شد. خلیف چاره ای جز فروش نان و مواد پلاستیکی و آهنی قابل بازیافت در خیابان ها برای تامین مخارج خانواده و جلسات آموزشی و تمرینی نداشت.

دوران کودکی سخت

ایمان در محله ای فقیرنشین بزرگ شده است و پیش از این از مشکلاتی که در دوران کودکی با آن دست و پنجه نرم می کرد صحبت کرده است.

به گفته عموی این ورزشکار 25 ساله، ایمان خلیف در کودکی از گرسنگی و تشنگی رنج می برد و امید می رفت که به رشته های مختلف ورزشی از جمله فوتبال و بوکس برود.

مشکلات و سختی‌های خلیفه پس از آن آغاز شد که سال گذشته به دلیل محرومیت از حضور در دیدار نهایی مسابقات بوکس قهرمانی جهان باز ماند. چون ایمان در آن زمان نمی توانست از خود دفاع کند.

پس از پیروزی ایمان خلیف مقابل آنجلا کارینی، نماینده ایتالیا در بازی های المپیک 2024، شایعاتی در مورد جنسیت این بوکسور حرفه ای در شبکه های اجتماعی منتشر شد و بسیاری از رسانه ها و بوکسور ایتالیایی مورد حملات بی اساس قرار گرفتند. البته بوکسور ایتالیایی پس از آن از او عذرخواهی کرد.

برخی مدعی شدند ایمان خلیفه مرد است و نباید در مسابقات بانوان شرکت کند. هنوز هیچ سندی در مورد این ادعا منتشر نشده است و کمیته بین المللی المپیک این شایعات را تکذیب کرده است.

خلیف در مصاحبه با روزنامه بریتانیایی The Sun فاش کرد که ورزش را از کودکی شروع کرده و فوتبالیست اولیه بوده است زیرا پدرش این ورزش را دوست داشته است. اما خلیف اعتراف کرد که یکی از مربیان مدرسه به دلیل آمادگی جسمانی به او توصیه کرده است که بوکس را به طور حرفه ای دنبال کند.

خلیف دارنده مدال طلا اعتراف کرد که در سنین پایین برای ورزش باید 15 کیلومتر پیاده روی می کرد و مجبور بود نان و مواد پلاستیکی و آهنی قابل بازیافت را بفروشد.

خلیف حالا چالش های چند روز گذشته را پشت سر گذاشته و با وجود جنجال هایی که در مورد جنسیت او وجود داشت، با غلبه بر بوکسور چینی مدال طلای رقابت های بوکس بانوان المپیک 2024 پاریس را به دست آورد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *