بازار خودرو در سرازیری قیمت

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

دنیای اقتصاد : کاهش شدید قیمت خودرو در بازارها که پس از اعلام نهایی نتایج انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده بود همچنان ادامه دارد.

اگرچه پیش بینی می شد با توجه به تعطیلی بنگاه های خرید و فروش خودرو در هفته جاری به دلیل تعطیلات عاشورا و تاسوعا، بازار نوسان چندانی نداشته باشد، اما روند کاهشی قیمت ها همچنان ادامه دارد.

در حال حاضر بازارها تحت تاثیر تورم مورد انتظار و کاهش نرخ ارز شاهد ثبات و کاهش قیمت ها هستند.

اگرچه خبر خوبی از تولید خودرو در شرکت های خودروسازی به گوش نمی رسد و تولید متاثر از ارز تخصیصی به خودروسازان، کاهش نقدینگی، یخ زدگی قیمت ها به مدت 14 ماه و در نهایت قطعی برق، دو عامل موثر پیش بینی می شود. تورم و نرخ ارز که باعث کاهش قیمت خودرو شد.

بر این اساس، پیش بینی می شود علاوه بر شتاب در واردات خودرو و همچنین کاهش نرخ ارز و کاهش تورم مورد انتظار، روند کاهشی قیمت ها ادامه یابد.

بررسی ها حاکی از آن است که قیمت پژو 207 اتوماتیک که 25 تیرماه به 990 میلیون تومان رسیده بود، در 3 تیرماه به 880 میلیون تومان رسید و داینا پلاس اتوماتیک توربو نیز که قیمت آن در 25 تیرماه به 1050 میلیون تومان رسید، 980 میلیون تومان در جولای. 16.

سمند و تارا نیز با کاهش قیمت مواجه شدند که قیمت سمند از 755 میلیون تومان به 730 میلیون تومان کاهش یافت و قیمت تارا از 785 میلیون به 760 میلیون تومان افزایش یافت.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *