بازدید ۲۹ میلیون گردشگر خارجی طی ۷ ماه از ترکیه؛ ایرانی‌ها در رتبه چهارم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

روسیهتو: وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه با انتشار بیانیه ای در وب سایت خود اعلام کرد که در هفت ماهه نخست سال 2024، 28 میلیون و 978 هزار و 471 گردشگر خارجی از این کشور بازدید کرده اند.

به گزارش آناتولی و بر اساس داده های منتشر شده در وب سایت وزارت گردشگری و فرهنگ ترکیه، تعداد گردشگران خارجی وارد شده به این کشور در هفت ماهه نخست سال جاری با 8.27 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به این کشور رسیده است. رکورد جدید امسال

در ادامه بیانیه این وزارتخانه آمده است: در میان گردشگران خارجی که در هفت ماهه نخست امسال به ترکیه سفر کرده‌اند، اتباع روسیه با مجموع 3 میلیون و 611 هزار و 218 نفر با مجموع 3 میلیون و 502 نفر در رتبه نخست قرار دارند. یک هزار و 628.2 میلیون و 434 هزار و 333 نفر به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند و پس از آن ایران و بلغارستان در رده های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

داده های وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه نیز حاکی از آن است که این کشور در ماه گذشته (تیرماه) میزبان 7 میلیون و 333 هزار و 812 گردشگر خارجی از کشورهای مختلف بوده که نسبت به ماه مشابه سال قبل نیز 2.6 درصد افزایش داشته است.

این وزارتخانه همچنین در بیانیه خود در خصوص ملیت گردشگران خارجی که ماه گذشته به ترکیه سفر کرده‌اند، اعلام کرد که اتباع آلمان با یک میلیون و 35 هزار و 466 گردشگر در رتبه اول و پس از آن اتباع کشورهای روسیه، بریتانیا، لهستان و ایران قرار دارند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *