بازسازی ماشین‌های کلاسیک فرانسوی با فن‌آوری مدرن

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

این هفته در دنیای خودرو: نگاهی مدرن به یکی از معروف ترین مدل های سیتروئن دهه 1970، بازسازی مدل کلاسیک رنو با همکاری طراح مشهور فرانسوی، جنرال موتورز و هیوندای در تولید خودرو همکاری کردند و اولین مدل را تولید کردند. خودروی هیدروژنی از BMW.

تمدید حافظه سیتروئن

شرکت فرانسوی خودروهای لوکس DS خودروی جدیدی ساخته است که نسخه مدرن سیتروئن SM، یکی از مشهورترین خودروهای دهه 1970 محسوب می شود. این خودرو که SM Tribute نام دارد در جشنواره خودروهای کلاسیک شانتیلی در شمال پاریس به نمایش گذاشته شد.

سیتروئن SM بین سال های 1970 تا 1975 تولید شد و یکی از مدرن ترین خودروهای زمان خود بود. از جمله فناوری های پیشرفته این خودرو، سیستمی بود که با تغییر سرعت، حساسیت فرمان را تنظیم می کرد. این خودرو همچنین دارای کمک فنرهای بسیار راحت آب بود که به طور خودکار ارتفاع خودرو را تنظیم می کرد و ترمزهای آن به جای چرخ ها روی محورهای خروجی گیربکس قرار داشت.

بازسازی خودروهای کلاسیک فرانسوی با تکنولوژی روزسیتروئن SM یکی از پیشرفته ترین خودروهای فرانسوی دهه 1970 بود

بازسازی خودروهای کلاسیک فرانسوی با تکنولوژی روزSM جدید با خطوطی مشابه مدل کلاسیک طراحی شده است

SM جدید یک خودروی کاملا مدرن است، اما ظاهر آن با خطوطی شبیه به مدل کلاسیک طراحی شده است و آن را یادآور مدل پنجاه سال پیش می کند.

در مدل جدید، محفظه شیشه ای جلوی SM Classic به یک صفحه نمایش سه بعدی تبدیل شد و بخشی از چرخ های عقب مانند مدل قدیمی زیر بدنه پنهان شده بود. در همان اتاق، صفحه دیجیتال جلوی راننده طرحی مشابه داشبورد مدل کلاسیک را به نمایش می گذارد. طراحی صندلی شبیه مدل دهه 1970 است.

بازسازی خودروهای کلاسیک فرانسوی با تکنولوژی روزنمایشگر دیجیتال جلوی راننده، طراحی مشابه داشبورد مدل کلاسیک را به نمایش می گذارد

بازسازی خودروهای کلاسیک فرانسوی با تکنولوژی روزDS می گوید هیچ خودرویی مبتنی بر SM تولید نخواهد شد

انتظار نمی رود خودرویی مبتنی بر SM Tribute وارد تولید شود، اما مدیر طراحی DS، تیری متروز می گوید که این خودرو بخشی از پروژه ای است که طراحان کارخانه برای شکل دادن به مدل هایی که تا پایان دهه به بازار عرضه خواهند شد، است.

DS فعالیت خود را از سال 2009 به عنوان زیرمجموعه سیتروئن آغاز کرد و در سال 2014 به عنوان سازنده خودروهای لوکس در گروه پژو-سیتروئن معرفی شد. با پیوستن پژو-سیتروئن به فیات-کرایسلر در سال 2021 و تشکیل گروه Stlantis، DS یکی از تولیدکنندگان خودروهای لوکس در این گروه در کنار آلفارومئو، لانچیا و مازراتی است.

DS با ایده رقابت با خودروسازان لوکس آلمانی و ژاپنی تأسیس شد، اما در طول ده سال گذشته فعالیت خود نتوانسته جایگاه رقبای خود را تهدید کند. این شرکت در حال حاضر چهار مدل در محصولات خود دارد و سال آینده یک SUV و سدان جدید روانه بازار خواهد کرد.

بازسازی خودروهای کلاسیک فرانسوی با تکنولوژی روزرنو 17 جدید با همکاری طراح مشهور فرانسوی Aura Ito ساخته شده است.

نوستالژی دهه هفتادی

در جشنواره خودروهای کلاسیک شانتی، رنو یک نمونه به روز شده از رنو 17، مدل دهه 1970 را به نمایش گذاشت. این پروژه با همکاری طراح معروف فرانسوی Aura Ito اجرا شد. رنو می گوید این خودرو برای نمایش در نظر گرفته شده است و برنامه ای برای تولید آن ندارد.

رنو کوپه 17 اسپرت را بین سال های 1971 تا 1979 تولید کرد. این خودرو به شرکت در مسابقات رالی شهرت داشت اما مانند سایر مدل های کارخانه ای مانند رنو 4 و رنو 5 به فروش خوبی دست پیدا نکرد و 92 هزار دستگاه فروخته شد.

بازسازی خودروهای کلاسیک فرانسوی با تکنولوژی روزدر دهه 1970، رنو 92000 دستگاه از مدل 17 تولید کرد.

اورا ایتو می گوید که در طول فرآیند طراحی رنو 17 جدید، از خودروهایی از فیلم های علمی تخیلی مانند “بلید رانر” الهام گرفته است.

رنو 17 جدید با حفظ ظاهر مدل کلاسیک، ظاهری کاملا به روز دارد. این خودرو کمی پهن تر است و بدنه آن از فیبر کربن برای کاهش وزن ساخته شده است.

آقای ایتو از چراغ های کوچک مستطیلی در جلو به جای چراغ های دایره ای استفاده می کرد که ظاهر خودرو را مدرن می کرد. نور پس زمینه نوار باریکی است که از انتها به انتها کشیده شده است.

بازسازی خودروهای کلاسیک فرانسوی با تکنولوژی روزچراغ های عقب رنو 17 جدید یک خط باریک است

اتاق جدید Reno 17 ترکیبی از عناصر مدرن و کلاسیک است. چهار دایره روی داشبورد مدل کلاسیک جای خود را به چهار نمایشگر مربعی داده است. یک صفحه نمایش کوچک به داشبورد اضافه شد که از طریق آن می توان سیستم ناوبری ماهواره ای و سیستم صوتی را کنترل کرد. طراحی صندلی ها تغییری نکرده است، اما آقای ایتو از پارچه های ساتن و پشمی برای پوشاندن صندلی ها و درها استفاده کرده و حسی لوکس و مدرن به اتاق بخشیده است.

رنو 17 جدید دارای موتور الکتریکی 270 اسب بخاری است. اطلاعاتی در مورد باتری منتشر نشده است، اما تخمین زده می شود که این خودرو با یک بار شارژ می تواند تا 400 کیلومتر را طی کند.

بازسازی خودروهای کلاسیک فرانسوی با تکنولوژی روزاتاق جدید Reno 17 ترکیبی از عناصر مدرن و کلاسیک است

بازسازی خودروهای کلاسیک فرانسوی با تکنولوژی روزداشبورد کلاسیک رنو 17

اورا ایتو 47 ساله است و به خاطر ایده طراحی صنعتی خود به نام “مینیمالیسم” شناخته شده است. سادگی ترکیبی از طراحی ساده و جزئیات پیچیده است. او در دهه 1990 به دلیل کارهای غیرمعمولش به شهرت رسید. آقای ایتو بدون اجازه طرح های دیجیتالی خیالی را برای محصولات شرکت های بزرگی مانند لویی ویتون و نایک پست کرد. این طرح‌ها آنقدر واقعی به نظر می‌رسیدند که بسیاری فکر می‌کردند این طرح‌ها محصولات واقعی این شرکت هستند.

این کار آثار آقای ایتو را مورد توجه رسانه ها و حتی خود شرکت ها قرار داد. برخی از آنها به جای طرح دعوا و پیگرد قانونی تصمیم گرفتند با او همکاری کنند که باعث شهرت و موفقیت او شد.

در سال های اخیر، آقای ایتو علاوه بر تولید مبلمان و محصولات به نام خود، محصولاتی را نیز برای سازنده ساعت و لوازم خانگی Gournge و برند لوکس Davidoff طراحی کرده است.

بازسازی خودروهای کلاسیک فرانسوی با تکنولوژی روزاورا ایتو با ایده طراحی صنعتی خود به نام “مینیمالیسم” شناخته می شود.

رنو 17 چهارمین خودرویی است که رنو در سال های اخیر با همکاری طراحان مشهور آن را نوسازی کرده است. رنو پیش از این مدل های 4، 5 و توینگو را در پروژه های مشابه با همکاری طراحان مشهور تجدید کرده است.

با ورود خودروسازان جدید، رقابت برای شرکت هایی مانند رنو سخت تر شده است. بازسازی مدل‌های کلاسیک به خودروسازان قدیمی کمک می‌کند تاریخ خود را به خاطر بسپارند و با برانگیختن حس نوستالژی، ارتباط قوی‌تری با مشتریان ایجاد کنند.

اگرچه رنو اعلام کرده است که قصد تولید رنو 17 را ندارد، اما عرضه مدل های جدید رنو 4، رنو 5 و توئینگو، رسانه ها را حدس می زنند که در صورت استقبال از رنو 17 جدید، سازنده ممکن است در تصمیم خود تجدید نظر کند.

بازسازی خودروهای کلاسیک فرانسوی با تکنولوژی روزمدیر عامل جنرال موتورز مری بارا (سمت چپ) و مدیر عامل گروه هیوندای یوسون چانگ در مراسم امضای قرارداد

هیوندای با جنرال موتورز همکاری می کند

جنرال موتورز و گروه موتور هیوندای یادداشت تفاهم غیر الزام آور امضا کردند و اعلام کردند که راه های مختلف همکاری را بررسی خواهند کرد. به گفته سازندگان، این همکاری شامل تولید خودروهای سواری و تجاری، خرید قطعات یدکی و مواد اولیه و توسعه فناوری های جدید خواهد بود.

سرمایه‌های کلان برای ساخت فناوری خودروهای الکتریکی، فشار رقابت با شرکت‌های جدید وارد شده به صنعت خودرو و بی‌ثباتی بازار، خودروسازان را وادار به همکاری برای کاهش هزینه‌ها و توسعه سریع‌تر فناوری‌های جدید کرده است.

قدرت هیوندای در تولید موتورهای هیبریدی و تجربه جنرال موتورز در تولید خودروهای شاسی بلند و پیکاپ به هر دو شرکت کمک می کند تا مدل های جدید خود را برای رقابت بهتر در بازار آماده کنند.

بازسازی خودروهای کلاسیک فرانسوی با تکنولوژی روزگروه موتور هیوندای سومین خودروساز بزرگ در جهان است

گروه هیوندای شامل هیوندای و کیا است و با تولید سالانه هفت میلیون و 300 هزار خودرو سومین خودروساز بزرگ جهان است. جنرال موتورز بزرگترین تولیدکننده خودرو در آمریکا است و با تولید حدود 6.2 میلیون خودرو در سال در رتبه پنجم جهان قرار دارد.

مقیاس تولید تولیدکنندگان این فرصت را به آنها می دهد که در خرید مواد اولیه و قطعات یدکی صرفه جویی زیادی کنند. این دو شرکت همچنین می توانند از ظرفیت مازاد کارخانه های یکدیگر در سراسر جهان استفاده کنند.

بازسازی خودروهای کلاسیک فرانسوی با تکنولوژی روزمدیر تویوتا، کوجی ساتو (راست) و مدیر BMW، الیور زیپس

اولین خودروی هیدروژنی BMW

BMW اعلام کرد که در سال 2028 اولین مدل هیدروژنی تولید انبوه را روانه بازار خواهد کرد. این خودروساز آلمانی می گوید در حال همکاری با تویوتا برای ساخت این خودرو است.

بی‌ام‌و و تویوتا می‌خواهند با همکاری یکدیگر پیل سوختی جدیدی بسازند و زیرساخت‌های مورد نیاز برای سوخت خودروهای هیدروژنی را افزایش دهند. پیل سوختی وسیله ای است که با ترکیب هیدروژن و اکسیژن الکتریسیته تولید می کند.

بازسازی خودروهای کلاسیک فرانسوی با تکنولوژی روزBMW یک مدل آزمایش هیدروژن تولید کرده است

BMW و تویوتا دو پیشرو در تولید خودروهای هیدروژنی هستند. بی ام و در حال حاضر در حال ساخت یک مدل آزمایش هیدروژنی از X5 SUV است و تویوتا در حال تولید یک مدل هیدروژنی کم حجم به نام Mirai است. هیوندای همچنین یکی از شرکت های پیشرو در تولید خودروهای هیدروژنی است و یک SUV به نام Nexo را در تعداد محدود تولید می کند.

طرفداران خودروهای هیدروژنی می گویند که این خودروها نسبت به خودروهای برقی به زمان کمتری برای سوخت گیری نیاز دارند و با هر مخزن هیدروژن مسافت بیشتری را نسبت به خودروهای برقی طی می کنند. این ماشین‌ها محیط زیست را آلوده نمی‌کنند زیرا در نتیجه فرآیند شیمیایی تولید الکتریسیته از مخلوط هیدروژن و اکسیژن در پیل سوختی آب ایجاد می‌شوند.

بازسازی خودروهای کلاسیک فرانسوی با تکنولوژی روزقیمت پایه تویوتا هیدروژن در اروپا 73 هزار یورو است

اما منتقدان خودروهای هیدروژنی می گویند که اگرچه این خودروها بدون آلودگی هستند، اما استخراج هیدروژن به سوخت های فسیلی نیاز دارد و جایگاه های سوخت گیری برای این خودروها بسیار کم است.

تویوتا نسل جدید Mirai را در سال 2021 روانه بازار کرد. قیمت پایه این خودرو در اروپا 73000 یورو (81000 دلار) است و تویوتا می گوید در شش ماه اول سال جاری حدود 600 دستگاه فروخته است.

با این حال، BMW اعلام کرده است که هیدروژن قطعه گم شده ای است که پازل حمل و نقل آینده جهان را تکمیل می کند.

آلپاین، یکی از زیرمجموعه‌های شرکت خودروهای اسپرت رنو، همچنین اعلام کرده است که روی فناوری خودروهای هیدروژنی کار می‌کند و تا چند هفته دیگر یک کانسپت با موتور هیدروژنی را در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش خواهد گذاشت.

منبع: بی بی سی

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *