باقری در گفت وگو با وزیر خارجه مصر:‌ حق ایران برای پاسخ مشروع به جنایت رژیم صهیونیستی محفوظ است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: سرپرست وزارت امور خارجه تاکید کرد که حق جمهوری اسلامی ایران در پاسخگویی مشروع به جنایت رژیم صهیونیستی در ترور شهید هنیه در تهران محفوظ است.

بدر عبدالعطی وزیر امور خارجه مصر بعد از ظهر روز شنبه 27 اوت 1403 هجری شمسی با علی الباقری سرپرست وزارت امور خارجه آخرین تحولات مربوط به گفتگو برای توقف نابودی صهیونیست ها در غزه را بررسی کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه در این تماس تلفنی با اشاره به جنایت میدانی و فریب در مذاکرات توسط باند جنایتکار مستقر در تل آویو گفت: آمریکا با حمایت عمومی خود از این جنایت ثابت کرده است که در این جنایت شریک است. جنایت نمی‌تواند میانجی بی‌طرف باشد و دائماً تلاش می‌کند روند توقف جنایت رژیم اشغالگر و تشویق به نسل‌کشی صهیونیست‌ها را مختل کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی به ترور شهید هنیه در تهران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران حق ذاتی و مشروع خود را برای پاسخگویی مشروع به جنایت رژیم صهیونیستی محفوظ می داند و ملت فلسطین تسلیم نمی شوند. صهیونیست ها با شجاعت مثال زدنی آنها سفارش کنید.

بدر عبدالعطی وزیر امور خارجه مصر در این تماس تلفنی با اشاره به برگزاری نشست چندجانبه آتش بس در غزه گفت: تلاش مصر برای کمک به مردم فلسطین و توقف فوری جنایات صهیونیست ها در غزه است.

وی با اشاره به کمبود شدید مواد غذایی و دارویی در نوار غزه و شیوع بیماری های مختلف در این منطقه، افزود: – نیازمند اجماع جامعه جهانی برای آتش بس هر چه سریعتر در غزه هستیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *