بانک‌ مرکزی مجوز واردات خودرو با ارز سپرده خود را صادر کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، بانک مرکزی مجوز واردات خودرو با (ارز خود) را علاوه بر خودروهای برقی، برای سایر خودروها نیز صادر کرد.

چند روز پیش نامه ای منتشر شد که بر اساس آن اداره تسویه وجوه بانک مرکزی به مهدی زاغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد که بانک مرکزی با تامین ارز خودروهای برقی از محل سپرده خود موافقت کرده است.

مهدی الزغمی در خصوص نوع ارز (ارز سپرده شما) گفت: ارز سپرده شما یا ارز دیگران به معنای ارزی است که در خارج از کشور وجود دارد و مبدأ آن داخلی نیست.

وی بیان کرد: این ارز از محل صادرات نیست و ارز باقی مانده در خارج از کشور نیست.

رئیس سازمان توسعه تجارت با توضیح اینکه بانک عامل باید از خارجی بودن مبدأ ارز واردکننده خودرو اطمینان حاصل کند، گفت: در واقع این ارز مشابه ارز سرمایه گذاری خارجی است، یعنی ارزی که مردم به دست می آورند و کارهایی که در خارج از کشور انجام می دهند.

وی افزود: این ارز می تواند به شخص خارجی یا سرمایه گذاری خارجی که بخواهد از آن در کشور استفاده کند در صورت تشخیص این موارد توسط بانک عامل، امکان واردات خودرو با آن ارز وجود دارد.

الزغامی گفت: همه خودروها با ارز حاصل از سپرده خود قابل واردات هستند و نه فقط خودروهای برقی، بانک مرکزی مجوز واردات خودروهای برقی را با ارز حاصل از سپرده وی صادر کرده است. و همچنین خودروهای برقی خودروها و هیبریدی ها وارد مناطق آزاد می شوند.

وی افزود: همچنین بانک مرکزی واردات خودرو از محل ارز و سپرده خود را به تمامی خودروها گسترش داده است و بنابراین بر اساس مجوز بانک مرکزی می توان از محل ارز خود خودرو وارد کرد. و سپرده گذاری

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *