بایدن: پوتین فکر می‌کرد ظرف ۳ روز کی‌یف را تصرف می‌کند

تبلیغات بنری

هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: رئیس جمهور آمریکا در جمع حامیان خود با ابراز نارضایتی از خشونت های سیاسی در آمریکا گفت روزهای بهتری در راه است. او همچنین مدعی شد که با حماس برای حل و فصل جنگ اوکراین و جنگ اسرائیل همکاری می کند.

جو بایدن روز سه شنبه در کنوانسیون حزب دموکرات که در شیکاگو برگزار می شد، روی صحنه رفت و در میان تشویق هوادارانش سخنرانی کرد.

بایدن گفت که آمریکا را دوست دارد و گفت در آمریکا جایی برای خشونت سیاسی نیست.

وی در این کنفرانس چهار روزه که تا روز پنجشنبه ادامه دارد، افزود: دموکراسی پیروز شده و اکنون باید حفظ شود.

به گفته بایدن، ما در نبردی برای حفظ روحیه ایالات متحده هستیم و بهترین روزهای ما پشت سر ما نیست، بلکه جلوتر از ماست.

در همین حال، سی ان ان گزارش داد که نیروهای امنیتی ایالات متحده معترضانی را که سعی داشتند در هنگام سخنرانی بایدن بنری با مضمون «تسلیح اسرائیل را متوقف کنید» را اخراج کردند.

بایدن گفت: من در انتخابات شرکت کردم که افراط گرایان را دیدم که تظاهرات کردند و شعارهای نازی سر دادند. افراط گرایان راست رئیس جمهور سابق را متحد خود می دانستند.

بایدن به حامیان رئیس جمهور سابق ایالات متحده و نامزد جمهوری خواه دونالد ترامپ اشاره می کند که در ژانویه 2021 علیه کنگره شورش کردند. او خاطرنشان کرد که ترامپ گفته است که در میان راست افراطی افراد خوبی وجود دارد.

بایدن گفت: بعد از اینکه دیدم ترامپ چه کرد تصمیم گرفتم در انتخابات قبلی شرکت کنم. 81 میلیون آمریکایی در انتخابات گذشته برای حفظ دموکراسی به ما رای دادند. من مصمم به بازسازی طبقه متوسط ​​بودم و رئیس جمهور همه آمریکایی ها بودم، چه به من رای دهند و چه نه.

رئیس جمهور سالخورده آمریکا که به نفع کامالا هریس معاون رئیس جمهور خود کناره گیری کرد، افزود: “شما و هریس به بزرگترین پیشرفت تاریخ دست یافته اید و اقتصاد ما به خوبی پیش می رود.” نامزدی قوی ترین اقتصاد جهان پس از بحران اپیدمی کرونا.

جو بایدن در سخنرانی خود گفت: ما هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن داریم، اما در مسیر درست حرکت می کنیم. در مورد زیرساخت ها مانند جاده ها، فرودگاه ها، بنادر و غیره، ترامپ علیرغم وعده های خود هیچ زیرساختی ایجاد نکرد.

رئیس جمهور آمریکا به شهروندان آمریکایی گفت: صنایع آمریکا به لطف رأی دهندگان آمریکایی بازگشته اند و ما فرصت های شغلی زیادی ایجاد کرده ایم. به گفته وی، آمریکا “بزرگترین قانون آب و هوا در تاریخ” را برای محدود کردن گرمایش جهانی صادر کرده است.

بایدن در این سخنرانی انتخاباتی گفت که او به همراه هریس به بازگشایی مدارس و افزایش دستمزد معلمان پس از همه‌گیری کرونا کمک کردند.

وی با اشاره به رقیب انتخاباتی هریس در انتخابات نوامبر آینده گفت: ترامپ کشور ما را ملتی شکست خورده توصیف می کند اما او یک شکست خورده است و ما رهبری جهانی را داریم و چه کسی می تواند این کار را انجام دهد؟

به گفته بایدن، میزان جرم و جنایت در دوره ترامپ بالا بود و اکنون در حال کاهش است.

بایدن به شغل قبلی هریس به عنوان دادستان اشاره کرد و او را با ترامپ مقایسه کرد که در چندین پرونده چندین بار محکومیت دارد. او گفت: “وقتی ما یک دادستان را در کاخ سفید قرار دهیم، نه یک مجرم مجرم، میزان جرم و جنایت کاهش می یابد.”

موضوع مرز جنوبی آمریکا و عبور غیرقانونی مهاجران دغدغه اصلی دیگر آمریکایی هایی است که بایدن به آنها اشاره کرد. وی گفت: ترامپ همچنان در مورد مرزها دروغ می گوید و اوست که لایحه حفاظت از مرزها را پس از مذاکره با جمهوری خواهان در کنگره کشت. مهاجرت غیرقانونی کاهش یافته است و ما مانند ترامپ به آنها توهین نخواهیم کرد.

بایدن همچنین گفت زمان ممنوعیت سلاح های جنگی در ایالات متحده فرا رسیده است. او گفت که آنها از “آزادی رای دادن و انتخاب” محافظت خواهند کرد. او معتقد است که «ترامپ در انتخابات آتی به قدرت آرای زنان پی خواهد برد». رئیس جمهور دموکرات ایالات متحده سپس گفت: من افتخار می کنم که به عهد خود عمل می کنم و دولت من نماینده تنوع ایالات متحده است.

در حالی که تنها 77 روز از انتخابات باقی مانده است و بایدن آشکارا تمایلی به یک دوره دوم ریاست جمهوری ندارد، سیاست خارجی او بیش از هر زمان دیگری در کانون توجه قرار گرفته است. او احتمالاً در شرایطی کاخ سفید را ترک خواهد کرد که مشخصه آن بی ثباتی در غرب آسیا و ادامه جنگ در اوکراین است.

بایدن با نادیده گرفتن ناکامی های سیاسی خود و انتقاد از ترامپ گفت: من هم مانند ترامپ در برابر ظالمان مانند پوتین سر فرود نیاوردم و هریس نیز سر تعظیم فرود نخواهد آورد.

جو بایدن با اشاره به گسترش ناتو پس از جنگ در اوکراین، مدعی شد: ما ناتو را متحد کردیم و فنلاند و سوئد را به آن اضافه کردیم، سپس با نادیده گرفتن شکست های نیروهای مسلح اوکراین در جنگ، گفت: پوتین فکر می کرد که کنترل خواهد کرد. کیف در 3 روز، اما اوکراین “هنوز پس از 4 سال رایگان است.”

این سیاستمدار دموکرات آمریکایی همچنین به جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین اشاره کرد. جنگی که صهیونیست ها اجازه نمی دهند آتش بس برای آنها خراب شود و هر روز به جنایات خود ادامه می دهند. بایدن گفت: «ما به کار برای بازیابی گروگان ها و پایان دادن به جنگ در غزه ادامه می دهیم.

جو بایدن مدعی شد: «ما شبانه روز برای جلوگیری از گسترش درگیری، اتحاد مجدد گروگان ها با خانواده هایشان و افزایش کمک های بشردوستانه به غزه کار می کنیم.» ما برای دستیابی به آتش بس در غزه و پایان دادن به این جنگ تلاش می کنیم. بسیاری از مردم بی گناه از هر دو طرف اسرائیلی و فلسطینی کشته شدند.

رهبر کاخ سفید همچنین افزود: ما باید از دموکراسی خود محافظت کنیم، باید رای خود را به صندوق بیندازیم، ترامپ را شکست دهیم و هریس را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنیم. ترامپ بیشترین میزان بدهی دولت را افزایش داده است و اکنون می خواهد مالیات ثروتمندان را کاهش دهد. هریس از سیستم های بازنشستگی، آزادی های مدنی و آزادی رای محافظت خواهد کرد.

بایدن گفت: «ما در ژانویه 2020 در آستانه از دست دادن هر چیزی بودیم که ایالات متحده برای آن ایستاده است و این تهدید همچنان وجود دارد. ترامپ گفت در صورت شکست، نتایج انتخابات نوامبر را رد خواهد کرد و در این مورد جدی است. ترامپ گفت که از روز اول دیکتاتور خواهد بود و ما نمی توانیم اجازه دهیم این اتفاق بیفتد. ما در انتخابات قبلی دموکراسی را نجات دادیم و باید دوباره این کار را انجام دهیم. آینده ایالات متحده در دست رای دهندگان است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین اذعان کرد: در دوران حرفه ای ام اشتباهات زیادی مرتکب شدم اما تمام تلاشم را کردم.

بایدن سخنان خود را با بیان اینکه دهه ها پیش «قلب و روح» خود را به این کشور داد، پایان داد. او خطاب به حضار گفت: صادقانه می توانم بگویم که نسبت به زمانی که در سن 29 سالگی به مجلس سنای ایالات متحده انتخاب شدم، نسبت به آینده خوشبین تر هستم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *