با جدیدترین شرایط ثبت نام ایران خودرو آشنا شوید [مرداد ۱۴۰۳]

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

شرکت ایران خودرو در روزهای اخیر از وب سایت جدیدی برای فروش آنلاین محصولات خود رونمایی کرد. ثبت نام خودرو دیگر در سامانه یکپارچه انجام نمی شود و متقاضیان جدید برای خرید خودرو باید در سایتی که برای خودروسازان تعیین شده است ثبت نام کنند. از این رو آخرین شرایط ثبت نام در ایران خودرو را برای شما خلاصه کرده ایم. ابتدا باید اشاره کنیم که ثبت نام ایران خودرو مانند گذشته شامل 3 بخش متقاضیان عادی، متقاضیان طرح جوانان و متقاضیان تعویض خودروی فرسوده است.

اولین مرحله از الزامات ثبت نام در ایران خودرو، ثبت درخواست است

برای ثبت سفارش خرید در سایت جدید ایران خودرو ابتدا باید حساب کاربری خود را تایید کرده و مبلغ 230 میلیون تومان را مسدود کنید. پس از آن می توانید درخواست خود را برای شرکت در فروش خودرو ثبت کنید. پس از پایان مهلت ثبت نام، اسامی داوطلبان واجد شرایط اعلام خواهد شد. این افراد سپس باید پول واریز کنند و قرارداد فروش خودرو منعقد کنند. یعنی شرایط جدید ثبت نام ایران خودرو همانند شرایط ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه است با این تفاوت که به جای 100 میلیون تومان باید 230 میلیون تومان در حساب خود مسدود کنید!

شرایط عمومی متقاضیان شرکت در ثبت نام ایران خودرو:

حداقل 18 سال سن

اخذ گواهینامه رانندگی (این شرط به دستور دیوان عدالت اداری لغو شد اما ایران خودرو می گوید هنوز ابلاغی مبنی بر حذف آن دریافت نکرده است).

عدم خرید خودرو از خودروسازان داخلی در مدت زمان مشخص (معمولاً خریداران باید در 48 ماه گذشته از ایران خودرو و سایپا و در 24 ماه گذشته از سایر خودروسازان خرید نکرده باشند).

متقاضیان دارای پلاک فعال کمتر از 5 سال نمی توانند ثبت نام کنند.

امتیاز را نمی توان به دیگران منتقل کرد.

مشتریان حقوقی نمی توانند از این طریق ثبت نام کنند.

فرزند دوم متقاضیان طرح جوانان انجمن باید در 24 نوامبر 1400 به بعد متولد شده باشد.

اطلاعات خودروی متقاضیان طرح نوسازی خودروهای فرسوده باید در سایت ستاد نوسازی ثبت شود.

مرحله دوم: ثبت نام ایران خودرو با شرایط جدید از چه زمانی آغاز می شود؟

بر اساس اطلاعیه ایران خودرو، متقاضیان عادی از تاریخ 31 لغایت 27 مرداد ماه 1403 فرصت دارند مبلغ 230 میلیون تومان را در حساب بانکی خود رزرو کنند و ثبت نام ایران خودرو از 24 مرداد آغاز و تا 31 مرداد 1403 ادامه دارد و پس از آن نتایج اولویت بندی خودروها اعلام می شود و متقاضیان مبلغ نهایی را واریز و قرارداد را منعقد می کنند.

چه محصولاتی تحت شرایط ثبت نام در ایران خودرو ارائه می شود؟

در این فاز پژو 207 دنده ای، تارا دنده ای، خودروهای اتوماتیک، رانا پلاس، سورن پلاس XU7P، محصولات مختلف هما و کراس اوور ررا عرضه می شود. هر متقاضی می تواند حداکثر 5 محصول را انتخاب کند اما در نهایت یکی از این خودروها به دست او می رسد.

در کدام بانک ها حساب داشته باشیم؟

ایران خودرو اعلام کرد در یکی از بانک های تجارت، صادرات، ملت، پارسیان، کاراهان، سیبه، شهر، اقتصاد نوین، رفاه کارگران و آینده باید وکالتنامه افتتاح شود. مانده حساب نماینده باید تا زمان اعلام اولویت حفظ شود. برای پرداخت باید از حساب بانکی و کارت شخص نیز استفاده شود.

یادداشت های پایانی

آخرین شرایط ثبت نام ایران خودرو در واقع همان روش ثبت نام خودرو در سامانه یکپارچه با تغییرات جزئی است. این طرح همچنین به ایران خودرو اجازه می دهد تا بر عرضه محصولات خود نظارت جدی تری داشته باشد. در صورتی که تعداد متقاضیان خودرو بیش از ظرفیت آن باشد، قرعه کشی برای تعیین اسامی برندگان انجام می شود. بنابراین پس از گذشت حدود دو سال شاهد بازگشت به روش قرعه کشی فروش محصولات هستیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *