بحران تازه تلگرام؛ پای پلیس کره‌جنوبی به میان آمد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

گجت نیوز: پس از اتهامات وارده به پل دورف از سوی دادستانی عمومی پاریس، اکنون پلیس کره جنوبی برای رسیدگی به جنایات این پیام رسان وارد تلگرام شده است.

پاول دورف به اتهامات مختلف توسط دادستانی عمومی فرانسه دستگیر شد و برای رسیدگی به جنایاتی که ادعا می شد مرتکب شده بود به زندان رفت. البته چند روز بعد با وثیقه 5 میلیون یورویی آزاد شد اما همچنان در حاشیه است و باید منتظر محاکمه اش باشیم.

پلیس کره جنوبی وارد تلگرام شد

دستگیری موسس تلگرام و آغاز تحقیقات رسمی علیه وی توسط دادگاه پاریس کافی نبود، اما اکنون اخباری مبنی بر آغاز تحقیقات اداره پلیس در کره جنوبی از تلگرام منتشر شده است. یک مقام ارشد پلیس در کره جنوبی اعلام کرد که اخیراً یک سری تحقیقات در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام برای جرایم مرتبط با دیپ فیک جنسی آغاز شده است.

پلیس این کشور تصمیم گرفت تا نقش موثر تلگرام در انتشار محتوای جنسی عمیق را بسنجد و مشخص کند که آیا این پیام رسان معروف همدست مجرمان است یا خیر! همزمان با آغاز تحقیقات پلیس، مقامات کره جنوبی از تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی خواستند تا با چنین محتوایی مبارزه کنند.

کره جنوبی تصمیم به تحقیق در مورد تلگرام گرفت زیرا برخی منابع ادعا کردند که عکس ها و ویدئوهایی در تلگرام پیدا شده است که ارتباط نزدیکی با دیپ فیک های جنسی زنان در آن کشور دارد. علیرغم درخواست مقامات این کشور، تلگرام بیانیه رسمی منتشر نکرده است، اما در هفته های اخیر با انتشار محتوای مضر به کاربران دست و پنجه نرم کرده است. گردانندگان ما از ترکیبی از نظارت فعال بر بخش‌های عمومی پلتفرم، ابزارهای هوش مصنوعی پیشرفته و گزارش‌دهی کاربران برای حذف میلیون‌ها محتوای مضر هر روز استفاده می‌کنند.»

چالش های تلگرام در هفته های اخیر

همانطور که گفتیم ماه گذشته روز بدی برای تلگرام و بنیانگذار آن بود. در ابتدا پاول دورف به اتهامات مختلف در فرودگاه پاریس بازداشت و راهی زندان شد. گفته می شد 20 سال حبس در انتظار صاحب اپلیکیشن تلگرام بود اما در نهایت با قرار وثیقه 5 میلیون یورویی برای رسیدگی به اتهامات وارده آزاد شد.

بدبختی دوم دورف ناپدید شدن یولیا واویلووا است که او را در سفر همراهی می کرد و به گفته برخی منابع، موسس اپلیکیشن تلگرام را فاش کرد و اکنون از دید عموم پنهان شده است. سومین بدبختی دورف شکایت همسر سابقش بود که او را کودک آزاری توصیف کرد و پرونده او هنوز باز است.

اکنون، کره جنوبی به تلگرام آمده است تا شواهد جدیدی از جعل عمیق جنسی زنان کره ای پیدا کند. در حال حاضر اتحادیه اروپا در حال بررسی است که آیا پیام رسان تلگرام در مورد تعداد کاربران برای فرار از قانون خدمات دیجیتال دروغ گفته است یا خیر!

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *